Welkom bij Cultivated: een kijkje in de deals, trends en persoonlijkheden die de wereldwijde cannabisboom van miljarden dollars stimuleren


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Introductie van Cultivated, onze nieuwe wekelijkse nieuwsbrief waarin we je een kijkje geven in de deals, trends en persoonlijkheden die de wereldwijde cannabisboom van miljarden dollars stimuleren. Registreer je hier .

Gelukkige vrijdag!

Ik geef toe: ik worstelde met een manier om dit te beginnen. Ik heb nog nooit eerder een nieuwsbrief geschreven en Business Insider heeft zeker nog nooit eerder een cannabis- nieuwsbrief gepubliceerd.

Laat me een back-up maken en je een beetje over mezelf vertellen en hoe ik op deze beat ben begonnen.

Ik wilde niet echt een verslaggever van de cannabisindustrie worden – of in de eerste plaats zelfs een journalist, maar dat is een verhaal voor een andere tijd – maar ik wist twee dingen. Eerst vond ik het verhaal rond de legalisatie van marihuana eindeloos complex en fascinerend. Ten tweede wist ik dat weinig andere verslaggevers dit serieus meenamen toen ik mijn carrière in 2015 begon (ja, het is relatief).

Destijds wist ik niets over het bedrijf van cannabis. Maar ik had ( ahem) enige materie-ervaring met de plant uit mijn studententijd, dus ik was niet helemaal blind.

Het is waar dat Bob Marley-posters en glazen waterpijpen misschien een onorthodoxe segway zijn in een wereld van omgekeerde fusies en aandelensplitsingen , hedgefondsen en hefboomwerking , fondsenwerving en risicokapitaal , maar het was desalniettemin een perfecte segway.

Ik ben sinds afgelopen oktober fulltime bezig met de cannabis-beat en heb enorme belangstelling voor mijn verhalen gezien.

Marihuana-legalisatie is een wereldwijd verhaal dat zoveel dingen raakt: sociale verandering, politieke verandering, rechtvaardigheid, beleid, geschiedenis, propaganda en ja, geld. Het bedrijfsleven zit toevallig in het verband tussen al deze dingen. Voor mij is het de beste manier om het verhaal te vertellen.

Daarom brengen we elke vrijdag Cultivated uit in je inbox.

We belichten de verhalen die vanuit de newsroom worden geproduceerd over ‘s werelds nieuwste en meest dynamische activaklasse. We geven u een overzicht van het financieringsnieuws van de week, fusies en overnames en personeelstransacties. En we zullen ook het snel veranderende landschap van het cannabisbeleid over de hele wereld afbreken.

Laten we ernaar toe gaan.

– Jeremy

Curaleaf heeft Grassroot-cannabis gewoon voor $ 875 miljoen gekocht, waarmee het de grootste cannabis-retailer is. We hebben met de CEO van Curaleaf gesproken over wat de toekomst biedt.

Het grootste nieuws in de sector deze week was nog een deal van bijna $ 1 miljard dollar, terwijl cannabisbedrijven racen om schaal in de VS op te bouwen.

  • Curaleaf, ondersteund door Boris Jordan, die zijn eerste fortuin verdiende in Rusland na de val van de Sovjet-Unie, koopt de in Chicago gevestigde Grassroots Cannabis in een contante transactie van $ 875 miljoen.
  • Zodra de transactie is afgerond, zal Curaleaf ‘s werelds grootste cannabisbedrijf worden wat betreft inkomsten en voet aan de grond hebben in 19 staten, met 131 apotheeklicenties en toegang tot 177 miljoen mensen, zei het bedrijf.

Ik sprak met Joe Lusardi, CEO van Curaleaf, na de deal. Hij had een paar interessante dingen te zeggen:

  • Ten eerste kan de deal van Canopy Growth met Acreage een kader bieden voor hoe een groot CPG-bedrijf een optie zou kunnen nemen op een Amerikaans cannabisbedrijf … maar hij heeft nog geen onmiddellijke plannen om het bedrijf te winkelen.
  • En ten tweede wil Lusardi, net als andere Amerikaanse cannabisbedrijven, alle Curaleaf op een Amerikaanse beurs “full-stop” vermelden. Sommige andere bedrijven, zoals Vertical Wellness, hebben gekeken naar het afsplitsen van hun hennep- en CBD-divisies om te vermelden op Amerikaanse beurzen .

CBD- en hennepstartups gebruiken creatieve mazen om het reclameverbod van Facebook te omzeilen. Hier is hoe ze het doen.

De ontstaansgeschiedenis van dit verhaal is interessant.

Ik had eind juni een paar tips gekregen dat Facebook van plan was haar beleid te wijzigen om CBD-bedrijven te verbieden reclame te maken (onthoud dat CBD in de VS federaal legaal is, hoewel het een dikke, dikke tint grijs is).

Het verhaal veranderde toen ik begon rond te snuffelen: CBD-startups gebruiken fascinerende strategieën om te adverteren op Facebook en zoeken zorgvuldig de grenzen op van wat de social media-gigant toestaat.

Naar mijn mening kwam een ​​van de slimste strategieën van de online CBD-markt Poplar:

  • Poplar-oprichter Beryl Solomon vertelde me dat ze (met enige juridische hulp) dubbele URL’s van de website van Poplar heeft gemaakt die alle vermeldingen van “CBD” of “cannabis” heeft geschrapt.
  • Facebook-advertenties van Poplar zouden gebruikers naar de dubbele pagina’s sturen, die Solomon ‘gedempte versies van de eigenlijke website’ noemde, met dezelfde productafbeeldingen en een andere kopie. Ze zouden dan worden omgeleid naar de echte website van Poplar als ze ergens op de dubbele pagina’s klikken.
  • Ze vertelde me dat ze wilde testen hoe ver ze Facebook kon pushen om een ​​strategie voor het kopen van advertenties op langere termijn te bedenken.

Onderzoek door de overheid, ontslagen CEO’s en een sector in beroering: cannabisbedrijven worden geconfronteerd met een verborgen dreiging en de huwelijksreis kan voorbij zijn

Het fiasco van de Canadese marihuanaproducent CannTrust domineerde het nieuws in de sector de afgelopen weken. Kortom, het bedrijf – dat ik in november bezocht – zag zijn aandelen duikvlucht nadat rapporten naar voren kwamen dat het cannabis verbouwde in kamers zonder vergunning. Een deel van die niet-geregistreerde cannabis kwam in Denemarken terecht en Health Canada greep duizenden kilo’s cannabis uit de CannTrust-faciliteiten in Ontario.

En voorafgaand aan dat alles werden de oprichter van Canopy Growth, de oude CEO en cannabis-evangelist Bruce Linton ontslagen in een schokkende beweging – een aanklacht naar verluidt onder leiding van Canopy’s zakelijke achterban Constellation Brands.

De CannTrust-aflevering legde een diepere rot bloot in de cannabis-snel-en-breek-dingen cannabisruimte. Volgens een Ipsos-enquête onder Canadezen hebben cannabisbedrijven een extreem lage voorkeurscore, net voor je favoriete hypotheekverstrekkers en tabaksreuzen.

De reputatie van cannabisbedrijven lijdt eronder

Foto: bron Yutong Yuan / zakelijke insider

Kapitaalverhoging, fusies en overnames en partnerschappen

Uitvoerende bewegingen

Verhalen van internet

Heb ik iets gemist? Heb je een tip? Wil je gewoon chatten? Stuur me een bericht op jberke@businessinsider.com of vind me op twitter @jfberke

Lees Meer

Leave a Comment