Jezus zou cool zijn geweest met Weed, zegt 'Christian Cannabis' domin


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Links: Foto van Craig Gross met dank aan het onderwerp. Rechts: foto via Getty

Op zaterdag 4/20, een dag voor Pasen, ging een 43-jarige niet-confessionele christelijke voorganger genaamd Craig Gross de woestijn in voor Coachella en schoot een video over hoeveel hij van wiet houdt. Bruto, opgevoed een baptist in Noord-Californië, ziet er helemaal uit als een christen op het meest beeldbewuste muziekfestival van het land: eenvoudig T-shirt, één geschoren kant van zijn hoofd, lang haar op de bovenkant van zijn hoofdhuid, precies gescheiden met gel. Hij lijkt op een emo-jochie die beleefd en ouder werd.

Gross’s nieuwe onderneming, aangekondigd in die YouTube-video, is ongebruikelijk, zelfs door de normen van de overvolle cannabisindustrie : Christian Cannabis , een website die vapenpennen met een religieus thema en CBD-balsem verkoopt en die tegemoetkomt aan vrome christenen die net zo van wiet houden als hij .

“Ik wilde vandaag een nieuw gesprek beginnen,” zegt Gross in de video, starend in de camera tussen opnamen van propellervliegtuigen die de lucht in stijgen en het Instagram-beroemde reuzenrad van Coachella. “En het is een groter gesprek dan alleen recreatief of medicinaal, legaal of illegaal, THC of CBD. Maar een gesprek over het emotionele, fysieke, en durf ik te zeggen, spirituele effecten die ik heb gehad met deze controversiële plant. ”

Op dit moment, zei Gross, weten christelijke leiders niet hoe ze over de plant moeten praten, omdat velen van hen er absoluut geen echte ervaring mee hebben. (Gross zelf, zei hij, probeerde geen drugs tot hij 37 was.) Naarmate cannabis culturele en politieke acceptatie krijgt en jonge evangelicals verder naar links bewegen dan hun ouders , lijkt het waarschijnlijk dat christenen, samen met alle anderen, Eet nonchalant THC en CBD en snacken af ​​en toe een pot chocolade. En als christenen wiet roken, waarom kan niet onkruid christen zijn?

“Ik stel me voor dat steeds meer christelijke gemeenschappen worstelen met hoe mensen hun cannabisgebruik zullen integreren met hun christelijke overtuigingen,” vertelde Gary Laderman, een professor aan de Emory University die de kruispunten tussen religie en drugs bestudeert , aan VICE.

Christian Cannabis heeft al enige tractie verworven op sociale media. Steve Meyers, een voorganger in Los Angeles, prees Gross in een reactie op Instagram en schreef: “De kerk heeft het EINDELIJK over geestelijke gezondheid, erkent de geldigheid ervan, het belang van medische behandeling … Craig is geen drugsdealer, hij is niet slecht , hij is gewoon op reis geweest en wil een eerlijk gesprek beginnen. “Ondertussen, in een preek die op zondag op Facebook is gepost, prediker Charlie McMahon van de SouthBrook Christelijke kerk in Ohio, die, net als veel andere kerken, mensen helpt te herstellen van drugs verslaving – kwam ertegen uit .

“We hebben een ministeriepartner die de zaak van de verkoop van de pot heeft overgenomen,” zei hij tegen het publiek. “Hij zal binnenkort een voormalige ministeriepartner van ons zijn. Omdat hij gelooft, hé, als je medicatie neemt, waarom zou je dan niet in staat zijn om dit medicijn te nemen? En in een kerk gebaseerd op herstel, zal dat niet werken. ”

Gross is klaar voor zowel deze viering als terugslag.

‘Ik bedoel, laten we eerlijk zijn,’ zei Gross eerder deze week via de telefoon. “Christelijke cannabis, zoiets bestaat niet. Ik haat de naam. Het is stom. Maar binnen de christelijke wereld – en dat is het ding waar ik een hekel aan heb – moet je je eigen producten hebben. ‘



Hoewel die producten nog niet beschikbaar zijn voor aankoop, lijken ze niet veel af te wijken van uw standaard seculiere onkruidartikelen, behalve de taal die wordt gebruikt om ze te verkopen. Eén ‘sativa-dominante’ vape-pen, ‘Lofprijs’ genaamd, belooft ‘licht te werpen in beschaduwde plaatsen’. Een ander, genaamd ‘Doel’, vraagt ​​of het ‘mogelijk is dat we, terwijl we beweren dat we voorstander zijn van soberheid, vaak dronken zijn door de rommel in onze geest? “En dan zijn er mensen,” met cannabis geïnfundeerde “microdosis-pepermuntjes,” naar verluidt de “perfecte assistent om u te helpen uw ogen naar buiten te keren, zodat u zowel uw buur als u kunt liefhebben , jezelf. ”

“Ik wou dat ik zulke opties had toen ik voor het eerst de wietwinkel in Californië binnenliep,” zei Gross.

Jarenlang had hij chronische migraine, zei hij, soms kreeg hij een ziekenhuisopname en eindigde hij met grote medische rekeningen. Nadat hij de CNN Weed- documentaire van Sanjay Gupta had bekeken, was hij geïntrigeerd en verkreeg hij snel een medische kaart in Zuid-Californië, waar hij woonde. Cannabis verzachtte de pijn die artsen niet hadden kunnen onderdrukken; plus, zoals hij op zijn site vermeldt, gelooft hij dat het hem ook dichter bij God bracht. “Noem me gek”, schrijft hij, “maar dat kleine groene kruis wees mijn ogen naar het echte kruis en ik zag het eindelijk.”

Gewone pottenkoopers spreken zijn taal niet echt, zei Gross, en hij was aanvankelijk overweldigd door de woordenschatstroom. Daarom verspreidt hij het evangelie van cannabis en moedigt hij evangelische christenen aan, die niet bekend zijn met, niet zeker zijn van of geïntimideerd zijn door de plant, om hun gedachten te delen op een online forum .

“Wat er nu gebeurt, is wat ik wilde,” zei Gross. ‘Als ik een voorgangervriend van me heb die depressiemedicijn is en zegt:’ Hé, ik verberg de marihuana, en misschien op een dag, Craig, zal ik het niet moeten verbergen en zal ik niet worden ontslagen mijn werk.'”

Carl Raschke, een professor in religieuze studies aan de Universiteit van Denver, koopt niet wat hij een “gimmick” noemt. “Voor zover ik kan zien, is Gross een soort showman die (zoals vele anderen van zijn soort) probeert om een ​​sensatie om zich heen te creëren door zichzelf te positioneren als iemand die moedig de christelijke ‘normen’ ten aanzien van de pot overschrijdt, “zei hij in een e-mail.” [Het is] niet veel anders dan een stelletje zogenaamde ‘theo-bros’ van evangelical achtergronden die samenkomen om bier te drinken over Bijbelstudie en trots zijn op ‘edgy’ of zelfs ‘stout’ zijn. Maar het algemene beeld van buiten is ‘ja, wat?’ ”

Gross is gewend om centraal te staan ​​in dit soort gesprekken. In 2004, hij en collega-predikant Mike Foster ontwikkelde het aas-and-switch xxxchurch.com , een online dienst die nietsvermoedende mensen op zoek naar pornografie die wordt gevraagd om programma’s te voorkomen dat ze het kijken naar porno downloaden richt, een project van de twee van hen hoopten helpen bij het bestrijden van porno-verslaving. Gross toerde vervolgens door het land met de pornoster Ron Jeremy, en debatteerde de volwassen acteur over de effecten van porno op onze cultuur.

Gross wil op een vergelijkbare manier christenen over wiet onderwijzen. Dominee Al Sharp, een progressieve protestantse voorganger en de uitvoerende directeur van geestelijken voor een nieuw drugsbeleid , die pleit voor het einde van de oorlog tegen drugs, zei dat hij de christenen die tegen het roken van marihuana zijn bijna helemaal “verlossers” zouden noemen: “Hun de belangrijkste religie, “zei hij,” is er een die zegt dat hier de regels zijn die je moet volgen, dus wanneer je deze wereld verlaat, zul je gered worden in de volgende wereld. ”

De naleving van regels en veroordeling van geestverruimende stoffen gaat verder dan alleen anti-pot zijn. De matigheidsbeweging in de jaren 1920 en 1930, die tot een verbod leidde, werd geleid door vrouwen en christenen. Alcohol had gevolgen voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid van burgers. Diezelfde houdingen beïnvloeden nu de christenen die tegen cannabis zijn. Zoals dominee John Piper in 2014 blogde : “Voor de meeste gebruikers is [marihuana] een recreatieve ontsnapping, die een verminderde nauwkeurigheid van observatie, geheugen en redenering oplevert. En het kan een blijvend negatief effect hebben op het vermogen van de geest om te doen wat God het heeft geschapen om te doen. ”

Gross heeft dit soort argumenten geanticipeerd en heeft zich aan de andere kant geplaatst: cannabis heeft hem geholpen; het heeft het niet vernietigd.

“Wat ik nu zie, in de cannabiswereld, doet me denken aan 2002, toen iedereen in de kerk me vertelde dat ik zo vroeg in de kwestie van porno en seks zat”, zei hij. “En het is zo, ik reageer gewoon op de rest van de wereld die hier over spreekt. Als we relevant willen zijn, moeten we dat ook doen. ‘

Meld u aan voor onze nieuwsbrief om dagelijks het beste van VICE in uw Postvak IN te krijgen.

Volg Alex Norcia op Twitter .

Lees Meer

Leave a Comment