Is uw bedrijf klaar voor 420?


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Hoe bereid je je dispensarium voor op de grootste dag in cannabis.

7 min gelezen

Meningen van Green Entrepreneur- medewerkers zijn van henzelf.

Dit jaar zullen meer dan andere detailhandelaren het volle gewicht beginnen te kennen van wat 20 april betekent wanneer kolossaal Californië voor de eerste keer de legale retailmarkt betreedt. Meer gevestigde staten zoals Colorado en Nevada zijn volledig voorbereid om de drukte van de vakantiedrang op zich te nemen. Waar uw winkelbedrijf ook is, de redacteuren van Marijuana Retail Report (een branchepublicatie voor cannabiswinkels) willen ervoor zorgen dat u klaar bent voor de grootste dag van het jaar voor de cannabisindustrie door een stapsgewijze handleiding voor 420 door te nemen met naar het hoogste niveau om lijsten te maken voor elke fase van uw voorbereiding.

Hier zijn je voorstadia één en twee gerelateerd aan het zorgen dat je genoeg product en personeel in je schappen hebt staan, en ervoor zorgen dat je vooraf ingestelde promoties doen wat ze zouden moeten doen.

Gerelateerd: 5 stappen voor apotheek eigenaren denken aan partnering met een franchisegever of licentiegever

Hoeveel voorraad moet ik stockeren?

Een van de moeilijkste dingen voor een nieuwe dispensary, of een apotheek in een pas geopende markt, is om te peilen hoeveel voorraad je moet stockeren en hoeveel personeel je op een bepaald moment bij de hand hebt. Te veel, en niet alleen doe je je bedrijf pijn door meer uit te geven dan nodig is, maar je kunt ook een flow-bottleneck creëren in je activiteiten van werknemers die gewend zijn aan een grotere stroomruimte die nu tegen elkaar botsen terwijl ze snel proberen te bewegen. Te weinig, en je hebt te maken met ernstige operationele beperkingen en een echte mogelijkheid dat je 420 misschien een beetje tekort schiet, niet alleen van je verwachtingen, maar ook die van je klanten. Om erachter te komen wat uw “magische getal” is, is het het nuttigst om aan te nemen dat 420 uw operationele stressoren twee keer zo hard zullen uitvoeren als een van de drukste dagen van het jaar. Gemiddeld zullen klanten 80-90 procent meer uitgeven dan ze normaal doen en worden ze veel gemakkelijker verkocht met betrekking tot upsell-ups. Vandaag is ook de dag waarop u gemakkelijk nieuwe klanten kunt aantrekken die actief op zoek zijn naar deals. Dit is een retailtrend in traditionele sectoren tijdens Black Friday en het vertaalde prachtig naar de cannabisindustrie.

TE DOEN LIJST:

  • Voorraad accessoires. Zelfs als het een add-on weggeefactie is in een cadeauzakje, kan dit niet sterk genoeg worden gezegd. Papers, aanstekers, stompe omhulsels, pijpen, enz. Zijn uw klanten one-stop-shop voor alles wat cannabis deze vakantie oplevert en zorgen ervoor dat ze nergens anders heen hoeven te reizen dan u om aan hun behoeften te voldoen.
  • U moet al uw voorraad voor 420 actieve THC-producten hebben, maar uw distributeurs vragen naar mogelijke noodzendingen tijdens de vakantie als de voorraadniveaus laag worden als gevolg van onvoorziene populariteit in bepaalde merken of artikelen. Verwacht het niet, maar het doet nooit pijn om te vragen. Tijdens de festiviteiten overbelast u uw schappen niet door enthousiast te worden en een display te tonen, uw voorraadniveaus bij te houden en indien nodig bij te vullen om versheid en veiligheid te garanderen.
  • Personeelsniveaus kunnen een nachtmerrie zijn voor een eerste keer gebruik op 420, dus zorg ervoor dat u uw personeel niet uitbrandt tijdens de crisistijd. Iedereen zal een lange dag werken, maar iedereen vragen om 15 uur te werken is een beetje gek. Plan uw open / close-ploegen op de juiste manier zodat iedereen voldoende voorbereidingstijd en tijd vrijmaakt, afhankelijk van de grootte en schaal van uw operatie. Stel dat u ten minste uw actieve personeel moet verdubbelen als u zich in een drukke verkeerszone bevindt. Gebruik tijdens onderbrekingen het overmaatpersoneel om rekken opnieuw te vullen en ondersteuningsrollen te leveren om soepele overgangen tijdens piekuren en tussenploegen te garanderen.
  • Als uw apotheek de levering aanbiedt, zorg dan dat u voldoende beschikbare chauffeurs hebt die bestellingen kunnen draaien om de churn hoog te houden.
  • Houd uw bewakers, receptiemedewerkers en personeel waakzaam. Zorg er tijdens pre-prep-training voor dat uw beveiliging bekend is met verboden personen en met de beste werkwijzen voor het afhandelen van problemen. Zorg voor een goede communicatie tussen uw operationele personeel en dat er een back-up aanwezig is als een stuk van de technologie faalt.
  • Bel uw POS-provider en zorg ervoor dat alle systemen geschikt zijn voor 420. Vraag naar downtimes en offline-modi en zorg ervoor dat u klaar bent voor het geval het ergste gebeurt. Bereid zijn betekent dat het “slechtste geval” nooit echt slecht wordt.

Gerelateerd: 7 feiten over het starten van een cannabisapotheek in 2019

Zorg ervoor dat promoties correct worden uitgevoerd

Het dubbel controleren van je werk is geen overbodigheid als het problemen elimineert voordat het echte problemen worden. Het vinden van je pas als het je eerste 420 is, kan enige tijd duren, maar zelfs old-school retailers kunnen altijd een of twee trucjes uit de nieuwe denkrichtingen van de school leren. Het bedrijfsconcept ‘Stel het in en vergeet het’ of ‘Stuurautomaatmarketing’ is een mentaliteit die niet destructiever kan zijn dan blind darten op een dartbord en in de hoop dat de uitkomst gunstig is. Het meer beproefde concept van ‘vertrouwen maar verifiëren’ is altijd een betere methode om te werken. Dit bespaart u niet alleen hoofdbrekens tijdens uw 420 activiteiten, maar het zorgt ook voor een solide gegevensverzameling waardoor uw vermogen om kosteneffectievere beslissingen te nemen over toekomstige campagnes zal verrijken. U ontvangt geen betere steekproefomvang voor uw campagne dan op 420. Verwacht alleen beter te presteren dan uw concurrenten, als u in staat bent om hen te overtreffen onder de marketingruis en chaos van de dag. Compliance is ook groot met 420 festiviteiten. Als u tijdens de vakantie een grote voetafdruk wilt hebben, kunt u rekenen op een groot doelwit voor toezichthouders. Het is absoluut noodzakelijk om een ​​geweldig vakantieweekend te hebben om ervoor te zorgen dat je op je i’s stoot en je punten overschrijdt als het aankomt op het volgen van de regels. Niets zal je reputatie meer schaden dan het hebben van een geweldig feest met een geweldige opkomst, alleen om alles te moeten sluiten vanwege gemiste papieren of andere onoplettendheid.

TE DOEN LIJST:

  • Vink aan om ervoor te zorgen dat elke promotie een afzonderlijke en unieke ID bevat die eraan is gekoppeld om u te helpen bij het maken van duidelijkere gegevensreeksen tegen uw initiatieven en doelen in toekomstige campagnes. IE De ansichtkaart voor 50% korting op alle aankopen van meer dan $ 200 van Shelly’s SmokeShop voor Dave’s Dispensary heeft een ander ID (code, ontwerp, ext ..) dan een online afdruk en breng in promotie zou hebben op een website zoals WeedMaps.
  • Zorg ervoor dat promotionele mailers (Mailchimp, Constant Contact, Campaign Monitor, ext …) vóór het starten dubbel worden gecontroleerd op fouten in koppelingen, talen of afbeeldingen. Test en test vervolgens elke campagne opnieuw die u wilt verzenden.
  • Zorg ervoor dat 10 minuten nadat elke digitale promotie live moet gaan, in de aanloop naar 420, dat daadwerkelijk gebeurt. Zorg ervoor dat alle gegevenssets worden ingevoerd in de juiste kanalen. Bijvoorbeeld Google Analytics met promoties op basis van site / blog die terug worden gevoerd naar uw website.
  • Als u een feest organiseert, zijn dubbele controlelicenties, huurovereenkomsten over apparatuur en een goede kennisgeving aan uw omliggende bedrijven allemaal goede gewoonten. Zorgen voor compliance en een goede reputatie is de eerste stap naar marketing, omdat non-compliance niet alleen verspilling van middelen en kapitaal betekent, maar ook potentiële toekomstige hoofdpijn en weerslag.
  • Roterende promoties om de sterkste verkopen op de zwakste momenten te garanderen (bijvoorbeeld: als je dode zone tussen 13.00 en 15.00 uur is, kies dan voor 15% korting op geselecteerde populaire items) is essentieel om te voorkomen dat klanten gaan bottlenikken. Als dit je eerste 420 is, is het begrijpelijkerwijs moeilijk om dit aan te wijzen. Zorg ervoor dat uw POS-systeem goede timestamp-analyses en verkooptrends uitvoert, zodat u uw volgende 420 uw promoties kunt plannen.

420 hoeft geen beangstigende ervaring te zijn voor een ondernemer die nieuw is in de branche.

Lees Meer

Leave a Comment