In welk bedrijf je ook werkt, je kunt draaien voor de cannabis-business


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


pivots

Wil je in wiet komen? Zoek niet verder dan je cv. Deze ondernemers namen hun vaardigheden over aan de cannabisindustrie en vermoorden het.

In welk bedrijf je ook werkt, je kunt draaien voor de cannabis-business

Afbeelding tegoed: met dank aan Stock Pot Images

15 min gelezen

Dit verhaal verschijnt in het mei 2019 nummer van Green Entrepreneur . Abonneren »

Je wilt meedoen met de cannabisboom, maar je weet geen botte uit een waterpijp. Wat doe jij? Voor veel ondernemers die een duik hebben genomen , is die vraag ook het antwoord: wat ze ook deden voordat legalisatie de vaardigheid was die ze brachten voor cannabis. En er zijn veel vaardigheden nodig in de nieuwe groene wereld.

Telkens wanneer een staat legaliseert, moet elk bedrijf dat “de fabriek aanraakt” – denk aan het kweken van wiet, het bakken van eetwaren, het distilleren van tincturen, het pre-roll verpakken – binnen de grenzen van die staat worden gehouden, en spannende nieuwe kansen creëren voor elk soort lokaal bedrijf. Binnengroeibedrijven hebben bedrading en sanitair nodig, apotheken hebben architecten en bouwploegen nodig, ondernemers hebben lokale advocaten en accountants nodig om hen door het onvermijdelijke regelgevingslabyrint te loodsen. Bovendien hebben de zware beperkingen die vereist zijn om zaken te doen in verschillende staten voor een product dat volgens de federale wetgeving nog steeds illegaal is, de vraag naar een geheel nieuwe groep van juridische, financiële en dealmakende specialisten opgeleverd, waar ze zich ook bevinden.

Ongeacht of je in een grootstedelijk advocatenkantoor bent of een ondernemer die zich in je geboorteplaats haastigt, er is ruimte in de cannabisindustrie voor wat je doet. Je moet het een beetje aanpassen, volgens deze acht ondernemers die hun traditionele carrière hebben omgezet in groene succesverhalen.

Gerelateerd: Ze loopt een van de grootste PR-bedrijven in cannabis. Dus waarom heb je haar niet gehoord?

1. De public relations-schakelaar

Rosie Mattio had tien jaar lang een bloeiende gelijknamige PR-firma in Seattle. Ze had een vaste klantenkring opgebouwd van wereldwijde voedsel- en technologiemerken toen haar eerste cannabisclient klopte. Dit was 2014, kort na de legalisering van marihuana voor volwassen gebruik door de Washington State. De klant was het team achter The Stoner’s Cookbook (nu HERB genaamd), die onder de indruk waren van de food- en tech-expertise van Mattio en huurden haar in om hun eerste hardcovereditie te lanceren. De campagne was zo succesvol dat Mattio besloot haar bedrijf te draaien: “Er ging een gloeilamp in mijn hoofd af”, zegt ze. “Waarom brengen we onze reguliere benadering van de cannabissector niet?”

Het vertegenwoordigen van de nieuwe en ontwrichtende groene industrie was opwindend maar niet gemakkelijk. “Toen we met een popcornbedrijf werkten, konden we FedEx een sample sturen naar het tijdschrift Shape om het product te proberen voor beoordeling,” zegt ze. “We kunnen echter niet gewoon cannabis in de mail stoppen. Hoe moet een verslaggever een verhaal schrijven over een product dat ze niet hebben geprobeerd? ‘En dat was het minste van haar problemen. Buiten The Stoner’s Cookbook waren de meeste cannabisbedrijven nog steeds schichtig over blootstelling en terughoudend om veel aan PR te spenderen, vaak omdat ze niet over het geld beschikten. Toen ze dat deden? “Ik heb ooit een klant vijf cijfers uitbetaald in een lade in zijn kantoor,” zegt Mattio. “Dit kan op zijn minst een interessant bedrijf zijn.”

Ze is niet de enige publicist die groen gaat doen. In 2013 rondde Cynthia Salarizadeh haar bachelordiploma af aan de Universiteit van Pennsylvania en onderzoekt ze duurzame ontwikkeling bij het Ministerie van Defensie. In 2014 besloot ze zich aan te sluiten bij CannaFundr, de start-up voor cannabis crowdfunding. Toen ze in de industrie stapte, begon ze zich voor te stellen hoe het zou zijn om PR te doen voor een product dat verbannen was uit tv en radio.

In 2015, met slechts een laptop, een mobiele telefoon en $ 2000 om van te leven totdat ze een klant kreeg, lanceerde ze Salar Media Group, exclusief gericht op cannabis, inclusief hennep. Net als bij Mattio waren de beginjaren moeilijk. “Cannabisbedrijven waren nog grotendeels ondergronds, dus verstopten de meeste mensen zich voor blootstelling”, zegt ze. Haar eerste twee cliënten waren beide non-profitorganisaties die pleiten voor toegang tot medische marihuana – CannaMoms zocht het voor kinderen en het Weed for Warriors-project richtte zich op veteranen. “Er is geen geld voor belangenbehartiging,” zegt Salarizadeh. “Ik werkte voor een tiende deel van wat ik zou verdienen met het doen van PR voor commerciële klanten in een andere sector, maar ik wist dat het de investering de moeite waard was.”

Gerelateerd: Hoe de Green Rush de revolutie versnelt in Smart Farming Technologies

Ze had gelijk. Commerciële cannabisbedrijven huurden haar in. En na drie jaar van groei werd Salar Media overgenomen door KCSA Strategic Communications. Van daaruit channelde Salarizadeh haar ervaring in een nieuwe kans: op cannabis gerichte media. Vandaag zijn haar bedrijven AxisWire, haar nieuwsdienst voor de industrie en Green Market Media, een platform met publicaties als CannDex, dat als een index voor de cannabisindustrie fungeert. Aan de zijkant lanceert ze House of Saka, dat een met cannabis geïnfundeerde, niet-alcoholische Napa Valley rosé verkoopt.

Voor Mattio waren de vroege gevechten ook de moeite waard. Vandaag staat haar selectie vol met cannabis-industrieopstellingen zoals Canndescent, Flowhub en LeafLink. En, zegt ze, niemand betaalt haar contant.

2. Bed-en-ontbijt met een twist

Russ Belville en zijn levenspartner, Lori Duckworth, waren huurders in een huis met vier slaapkamers in Portland, Oreg., Toen hun huisgenoten verhuisden. Het duo, beide marijuana legalisatie activisten – Belville, een gepensioneerde podcaster; Duckworth, uit de wereld van de marihuana-gezondheidszorg, besloot de nieuwe vacatures op Airbnb te plaatsen. Ze hadden de dienst nooit eerder gebruikt (en moesten een ondertekende beëdigde verklaring ontvangen van de verhuurder, per stadsverordening). Maar in tegenstelling tot gazillions van andere vermeldingen op Airbnb, noemde deze hun cannabis levensstijl. “We zouden niet willen dat iemand die anti-pot was een kamer huurt, en dan een terugbetaling eist als ze vonden dat we marihuana rookten bij de open haard,” zegt Belville.

De zaken gingen snel van start en het experiment veranderde in het cannabisvriendelijke Delta-9 House, een bed & breakfast met twee slaapkamers voor $ 42 tot $ 79 per nacht, dat het paar nog steeds verhuurt. Het werd gelanceerd in 2017, drie jaar nadat Oregon recreatief cannabis legaliseerde en tot nu toe gasten uit 46 Amerikaanse staten en landen op alle zes continenten heeft gehost en een plaats verdiende op de lijst met beste Bud & Breakfasts van de High Times .

Onderweg moesten Belville en Duckworth hun aanpak zeker groener maken. Een cannabisvriendelijke Airbnb is bijvoorbeeld minder vriendelijk voor de niet-cannabis set, dus Delta-9 verbiedt uitdrukkelijk kinderen en volwassenen jonger dan 21 tenzij ze een medische marihuana- kaart uit Oregon hebben. Naast het feit dat ze mensen op het terrein laten consumeren, bieden ze ook rookaccessoires aan van de Daily High Club, delen ze cannabis uit hun achtertuintje en bieden ze vintage exemplaren van High Times uit de jaren ’70 en ’80. Nu ze het model hebben, verkopen ze Delta-9 property management services in elke staat waar recreatieve marihuana legaal is. (Ze hebben net drie blokhutten geopend in de bergen van Oost-Oregon en zijn in onderhandeling met eigendommen in Oregon, Noord-Californië en Seattle.) “Als je iemand bent met het onroerend goed om te huren, dan is dit een fantastische manier om geld in te wisselen de Green Rush van jouw staat, “zegt Belville. “Nog beter, ken het verschil tussen een indica en een sativa, en heb je eigen favoriete soorten die je groeit en consumeert.”

Gerelateerd: 7 dingen die je moet weten voordat je een Dope Accountant

3. Accountant voor de Cannabis Crowd

Ongeveer zes jaar geleden, na jaren in een succesvolle boekhoudcarrière, besloot Summer Wilkinson, een CPA in Plano, Texas, om haar accountantskantoor te kopen. Tot haar verbazing maakte het haar ellendig. Toen ze later samensmolt met een groter bedrijf, maakt het haar nog meer ongelukkig. “Ik had gewoon geen goede tijd”, zegt ze. “Ik was constant aan het werk, ik miste tijd met mijn gezin en vorig jaar werd ik 50 jaar, wat me aan het denken zette.”

Waar Wilkinson aan dacht, was Colorado. De staat had een bloeiperiode veroorzaakt toen het volwassen-gebruik marihuana in 2012 legaliseerde, en dat leidde haar om meer over onkruid te denken (als een bedrijf, niet als een tegengif voor haar werkstress). Ze besefte al snel dat er een grote vraag moest zijn naar accountants die cannabis kennen. De IRS belast brutale belastingen zowel voor geneesmiddelen voor volwassenengebruik als voor medicinale marihuana. Het bureau behandelt statelijke legale cannabisbedrijven alsof ze drugsdealers waren, en verbood ze om normale zakelijke uitgaven zoals marketing, reizen of huur af te trekken. Ze mogen COGS (kosten van verkochte goederen) aftrekken, wat mogelijkheden creëert om belastingen te vermijden door middel van ingewikkelde zakelijke regelingen die een nauwkeurige IRS-controle aantrekken. Elke misstap bij het structureren van het bedrijf voor belastingvoordelen is bijna zeker een averechts effect en resulteert in harde straffen.

“Ik dacht dat dat een zeer uitdagende en interessante niche zou zijn om in te werken,” zegt Wilkinson, “maar ik wist gewoon niet hoe ik het moest aanpakken.”

Als ze in een ander bedrijf had gezeten, had ze gemakkelijk professionele begeleiding kunnen vinden die online werd gepubliceerd door de grote 4 accountantskantoren. Leidraad voor het naleven van GAAP – algemeen aanvaarde boekhoudbeginselen – zou ook gemakkelijk beschikbaar zijn geweest, net als veel industriespecifieke boekhoud-, belasting- en boekhoudsoftware. De IRS zelf biedt veel informatie. Niets van dat alles is er voor de miljarden-dollar-cannabisindustrie. Maar in 2017 ontdekte ze een gloednieuw programma genaamd Dope CFO. “Elke andere industrie – marketeers, loodgieters, advocaten, noem maar op – zit in cannabis. CPA’s zijn de laatsten van het feest ”, zegt Andrew Hunzicker, mede-oprichter en managing partner van Dope CFO.

Hunzicker, een CPA in Oregon, had zijn weg gevonden naar de oprichting van Dope CFO nadat de staat was gelegaliseerd en hij begon cannabisgebruikers te nemen. Net als Wilkinson, realiseerde hij zich snel dat geen van de normale middelen beschikbaar was voor de groene industrie, en bijgevolg zijn er zeer weinig accountants die voldoende zijn opgeleid voor de duizenden cannabisbedrijven die wanhopig zijn om hun belastingdruk te verlagen tot iets draaglijks.

Hunzicker begon geleidelijk aan een aantal van zijn eigen sjablonen te bouwen om zijn nieuwe klanten te helpen, en hij deelde zijn advies vrij met verbijsterde boekhouders en CPA’s uit het hele land die over hem hadden gehoord. In eerste instantie lanceerde hij Dope CFO met een van die CPA’s, Naomi Granger, met het idee om een ​​accountantskantoor te creëren voor cannabisbedrijven. Maar ze draaiden het bedrijf om training en middelen te bieden voor CPA’s, CFO’s en boekhouders zoals Wilkinson, die de eerste was die zich inschreef voor het programma.

Sindsdien is Wilkinson niet meer geschikt voor de zakelijke regeling waar ze zo dol op is en werkt ze samen met cannabiscliënten in Oregon en Oklahoma. (“Cannabis accounting is een goede optie om op afstand te werken”, zegt ze.) Texas heeft een minimaal medisch marihuana-programma, maar Wilkinson is aanwezig bij cannabisevenementen en netwerken daar om een ​​basis te hebben voor wanneer de staat legaal wordt.

Er is een enorme kans voor accountants die groen willen worden, volgens Hunzicker, die zegt dat sinds 2018 bijna 200 professionals uit 40 staten zich bij Dope CFO hebben ingeschreven. “We hadden een man die meedeed aan het programma, hij is in Massachusetts en hij kreeg 12 klanten in drie maanden, allemaal in Californië”, zegt hij. “We vertellen mensen:” Als je een cannabis-nichepraktijk wilt laten groeien, zal het een geweldige niche zijn voor de komende 10 tot 20 jaar. ” ”

4. Cooking Up Green Cuisine

Het is een understatement om te zeggen dat Matthew Stockard, ook bekend als Chef Matt, voorbereid was toen Californië cannabis voor volwassen gebruik legaliseerde in 2016. Tegen die tijd had de wereldberoemde chef al meer dan 20 jaar geëxperimenteerd met cannabis in de beslotenheid van zijn eigen keuken.

“Sinds 1994 of ’95 maak ik een cannabis barbecuesaus voor vrienden,” zegt hij, terwijl hij eraan herinnerde dat hij, in die pre-sinsemilla-dagen, routinematig veel zaden van afgebrokkelde knoppen uitzaaide voordat hij met ze ging koken.

Stockard groeide op in Long Beach, Californië, maar ging naar Oklahoma voor zijn studie en opende in 1998 zijn eerste restaurant tijdens het eerste jaar. Het heette de Langston Lounge en het lanceerde de carrière van Stockard als Chef Matt. Hij keerde terug naar Long Beach om The Beach Cafe te openen, en hij hield het open terwijl de vraag naar zijn talenten hem ertoe bracht de wereld rond te reizen en verschillende keukens onder de knie te krijgen. Toen hij terugkeerde, verkocht hij het café om zich als chef-kok te concentreren op catering en stints.

Gerelateerd: Hoe deze aflevering-ondernemer voor levering aan cannabis draait

Het leven als chef-kok was goed voor Stockard, maar een verbod beperkte zijn cannabiskoken tot een gepassioneerde hobby. Dat veranderde in 2014 en het was niet in zijn plannen. Op het moment dat hij zich opmaakte om te vertrekken naar een lucratieve baan met een chique restaurant in een hotel in Dubai, belde een vriend en een fan van zijn keuken (met name de saus met ingeblikte barbecue) hem op. Zijn vriend was naar de heuvels verhuisd om professioneel te groeien. “Hij vroeg wat de volgende was voor mij”, zegt Stockard, die hem over Dubai vertelde. “Hij herinnerde zich de barbecuesaus en vroeg of ik ooit had overwogen om met cannabis te koken. Ik vertelde hem ja, en hij kwam een ​​paar weken later bij mijn voordeur met twee zakken met knop en rand. ”

Met een ruime voorraad van het onbewerkte ingrediënt begon Stockard met het experimenteel infunderen van elk ingrediënt dat onsbaar leek – olijfolie, pindakaas, plantaardige oliën, jellies, sojasaus en, natuurlijk, barbecuesaus – en ermee te koken in al zijn favoriete gerechten. Ergens in het proces heeft hij het optreden in Dubai geannuleerd. “Ik kreeg een mooi salaris en een kans om weer naar het buitenland te gaan werken,” zegt Stockard.

Hij kookte een storm en ontwikkelde een lange lijst recepten met nauwkeurig afgemeten doses THC en CBD. Volgens Stockard’s schatting heeft hij $ 15.000 besteed aan het standaardiseren van de recepten om een ​​consistente dosering te hebben en alleen de hele plant te gebruiken, een veel veeleisender proces dan wanneer het wordt gemaakt met isolaten. In 2015 lanceerde hij stilletjes Ganja Eats om privéfeesten te verzorgen met zijn nieuwe cannabiskeuken, afgeleid van organisch gekweekte Californische marihuana-soorten.

Ganja Eats nam een ​​enorme sprong voorwaarts toen Californische kiezers in 2016 legaliseerden dat volwassenen marihuana gebruiken. “Terwijl iedereen Rice Krispie-traktaties en brownies deed,” zegt Stockard, “dronk ik biefstuk en kip en werkte ik meer aan de hartige kant. Ik vermoordde het met ribben, mac en kaas, roerbakken. De telefoon rinkelt nog steeds van de haak. Ik verwerp zoveel mogelijk zaken als ik accepteer. ”

Omdat Stockard zijn recepten heeft ontwikkeld tot professionele voedselvoorbereidingsnormen, kan een persoon die zich op een Ganja Eats-bijeenkomst amuseert, verwachten ongeveer 25 milligram THC in zich op te nemen (als referentie, beperkt Californië een verpakte, single-serving eetbaar tot 10 milligram THC), zodat ze weten wat ze kunnen verwachten. “Ik neem de dosering heel serieus”, zegt hij. “Ik geloof dat er een verschil is tussen 25 milligram bloem en 25 milligram destillaat. Ik geef er de voorkeur aan mensen naar de bloem hoog te introduceren. Het is natuurlijker en lichaamsonvriendelijker dan de shock van destillaat. ”

De focus, zegt hij, is wellness en plezier, geen escapistische dronkenschap. “Mijn koffiemaker is voor mensen die hun dag willen beginnen met cannabis, hun koffie niet willen drinken en hun dag voorbij is.”

Nadat hij had geleerd dat veel van zijn klanten alleen de medicinale voordelen wilden, onthulde Chef Matt CBDaily Eats in 2017, een CBD-versie van zijn Ganja Eats-keuken voor privégroepen. Hij is sindsdien begonnen met de online verkoop van oliën, sauzen en honing met hennepinfuus en berekent dat 75 procent van zijn verkopen ‘white label’-producten zijn die door anderen worden verkocht.

Voor de toekomst, als Stockard de nodige vergunningen kan krijgen, plant hij een parallelle lijn van Ganja Eats-voedingsmiddelen met gemeten THC-doses; hij onderzoekt ook hoe hij zijn eigen naam in andere staten in licentie kan geven terwijl deze worden gelegaliseerd. “Ik weet dat mijn website ‘cannabis chef-kok’ zegt, ‘merkt hij snel op’, maar ik ben eerst een kok. Een chef-kok die kookt met cannabis en CBD. ”

5. Fotografie door een nieuwe lens

Ophelia Chong had 25 jaar besteed aan het fotograferen voor mode- en stijlbladen (ze werkte voor de baanbrekende ontwerppublicatie Ray Gun ) toen een ziekte in haar familie haar naar medische marihuana bracht. Haar zus gebruikte cannabis om de pijn van sclerodermie te verlichten, een ongeneeslijke auto-immuunziekte die de huid en andere delen van het lichaam verhardt. “Ze probeerde cannabis om enkele van de symptomen te verlichten,” zegt Chong, “en terwijl ze aan het slikken was, keek ik haar aan en dacht: Oh, mijn God, mijn zuster is een stoner! Toen begon ik te huilen omdat ik mijn eigen zus stereotiep. “Toen kwam ze op het idee om haar camera mee te nemen naar de wereld van cannabis en het beeld te veranderen.

Chong ontdekte dat de traditionele fotoagentschappen in stereotypen te koop werden aangeboden. Toen ze naar ‘cannabis’ zocht, zegt ze, ‘vond ik afbeeldingen van Afro-Amerikaanse mannen met zoekwoorden als verslaafde, illegaal en crimineel. Ik was geschokt en ik dacht: ik ga mijn eigen bureau beginnen om tegen al deze dingen te strijden en afbeeldingen van echte mensen met cannabis uit te zetten, zoals mijn zus.

Ze lanceerde StockPot Images in 2015 met ongeveer 25 fotografen en 3000 afbeeldingen. En vandaag is het bedrijf gegroeid met meer dan 240 fotografen en 24.000 afbeeldingen, inclusief plantenschoten van hennep (met en zonder menselijke modellen), samen met de meest uitgebreide collectie van verschillende cannabissoorten in de wereld. Chong voegde onlangs psilocybine toe (vervat in paddo’s) na het lezen van de inspanningen in Oregon en Colorado om het te legaliseren.

Het verzilveren van de groene boom vereist dat je de plant kent, net zoals je je vak kent, zegt Chong. “Veel reguliere bedrijven proberen cannabis binnen te krijgen,” zegt ze, “maar als iemand het verkeerde woord zegt of denkt dat ze het weten wanneer ze dat niet doen, kunnen ze heel slecht afkomen bij een klant.”

Met dat in gedachten ziet Chong niets anders dan een groeiende vraag naar talenten van welke aard dan ook. “Waar je ook geweldig in bent,” zegt ze, “voeg gewoon cannabis toe.”

Lees Meer

Leave a Comment