Hoe u een branding- en designbedrijf op cannabis richt


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Twee experts uit de industrie geven hun tips om in te breken in deze groen-hete industrie.

4 min gelezen

Stap niet in de wereld van cannabis branding, tenzij je er klaar voor bent om alles te geven wat je hebt. “Je moet je leven eraan wijden,” zegt Olivia Mannix, CEO van Cannabrand , die in 2014 het in Denver gevestigde marketingbedrijf oprichtte, hetzelfde jaar werd recreatieve marihuana legaal in Colorado. “Het runnen van een bedrijf is in het algemeen een enorme uitdaging. Top dat af met de ontluikende cannabisindustrie, en je hebt een dubbele klap. Het is niet voor bangeriken. “De meeste merken zijn rijp voor een rebranding en proberen de percepties van consumenten over te halen van feestplant tot professioneel product – dus Cannabrand moet ervoor zorgen dat alles van naam tot verpakking deze esthetiek voor hun 157 klanten belichaamt. ( Mindful , een apotheekketen met locaties in Colorado en Illinois, heeft hen opgedragen een volledig nieuwe merkidentiteit te bedenken, wat resulteerde in een herontwerp van winkelpuien, uniformen en bewegwijzering.)

Gerelateerd: in welke zakelijke omgeving je ook bent, je kunt draaien voor de cannabis business

Jared Mirsky, oprichter en CEO van het in Seattle gevestigde Wick & Mortar , is het ermee eens: “De belangrijkste les is om jezelf onder te dompelen in de cannabisindustrie. Je kunt geen branding-expert zijn en cannabis binnengaan, en je kunt geen cannabis-expert zijn en een stap in branding zetten. Je moet een passie hebben voor beide ruimtes. “Met een focus op strategie, pakketontwerp en webontwerp helpt Wick & Mortar klanten zoals PayQwick – een op cannabis gerichte elektronische betalingshub – te concurreren op een drukke marktplaats met een gestroomlijnd digitaal aanwezigheid en verbeterde typografie en fotografie-behandelingen.

Gerelateerd: Schenk aandacht aan deze 6 Trends in de cannabisindustrie

Zowel Cannabrand en Wick & Mortar kwamen op de begane grond in het spel. “We hebben gekeken hoe het groeide van een bloem van de zwarte markt in een ritssluitingszak met een cartoonsticker tot de kolos die het vandaag is”, mijmert Mirsky, die zijn bedrijf begon in 2009, drie volle jaren voordat Washington de eerste staat werd om recreatieve activiteiten te legaliseren. marihuana. (Het bedrijf richtte zich oorspronkelijk op medische marihuana, die sinds 1998 legaal is.)

Mannix herinnert zich de pure drukte die ze nodig had bij het starten van Cannabrand: “Het was heel moeilijk – niemand wilde geld uitgeven aan marketing. Iedereen dacht, ik verkoop wiet; het gaat zichzelf verkopen. “Om potentiële klanten ervan te overtuigen dat haar diensten nodig waren, zou ze naar elke gebeurtenis gaan die ze maar kon, en zelfs zelf iets creëren. “Fast-forward drie, vier jaar,” zegt ze, “en de marktruimte is erg lawaaierig, er is veel concurrentie, en je moet jezelf onderscheiden.”

Gerelateerd: 7 Statistieken Ondernemers moeten weten over legale cannabis en CBD

Hoewel de wereld van cannabismarketing niet langer vreemd is aan mensen, betekent dat nog niet dat er een duidelijke weg is om een ​​stempel te drukken op de industrie. “Het is nog steeds het Wilde Westen”, zegt Mirsky. “Hoewel de zwarte marktdagen misschien zijn geëindigd, is deze industrie nog steeds een overblijfsel uit het verleden. Je hebt een product waarvan elke Amerikaan heeft gehoord – veel met een negatieve connotatie – en je hebt bedrijven die voorheen buiten de juridische wereld moesten opereren. Dit is een industrie met een ongekende vraag, strikt overheidstoezicht, harde oppositie, een ongelooflijke toestroom van investeringskapitaal en geen routekaart om te volgen. “Daarin ligt de mogelijkheid voor brandingexperts zoals Mirsky en Mannox; Hun inzichten, ervaring en visie geven hen de mogelijkheid om die kaart te tekenen, zodat hun klanten goed gepositioneerd zijn voor wat de toekomst van deze volatiele sector ook zou kunnen zijn.

Lees Meer

Leave a Comment