Een top Aurora-cannabis voert gerechten uit over hoe het is om samen te werken met de beroemde investeerder Nelson Peltz, en onthult waarom hij het bedrijf heeft verteld zich niet te haasten met CPG-partnerschappen


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


  • Cam Battley, de chief corporate officer van Aurora Cannabis , ging op woensdag naar het hoofdkantoor van Business Insider in Manhattan na een gesprek met Aurora.
  • Battley heeft onthuld wat Aurora’s unieke relatie met de beroemde miljardair Nelson Peltz op tafel legt, waarom ze geen haast maken met partnerschappen met CPG-bedrijven en waarom ze niet optimistisch zijn over cannabis-geïnfuseerde dranken.

Cam Battley is een drukbezet man.

Afkomstig van de kwartaalwinst van Aurora Cannabis op woensdag, omvatten de bestemmingen van de CCO in de komende twee weken een reis naar Londen voor een cannabisconferentie, een pitstop in Toronto, waar hij met zijn gezin woont, een reis naar Edmonton voor een reeks vergaderingen op het hoofdkantoor van Aurora, en dan gaat het naar een ‘niet vrijgegeven’ locatie in Zuid-Amerika, waar hij een ontmoeting heeft met overheidsfunctionarissen over het openen van nieuwe cannabisproductiefaciliteiten.

Zo is het leven van een cannabis-exec in 2019, zei Battley.

Als hoofdofficier van Aurora en een van de meest publieke gezichten van de Canadese cannabisbehuizing, ging Battley woensdagmiddag naar een gesprek in de kantoren van Business Insider in Manhattan.

Hij lichtte de recente strategische samenwerking van het bedrijf met de beroemde investeerder Nelson Peltz toe, waarom Aurora niet optimistisch is over cannabisdranken en of het bedrijf in de nabije toekomst grote overnames in de VS zal nastreven.

Lees meer: Marihuana retailer Curaleaf snapt Cura Partners voor $ 949 miljoen in de grootste Amerikaanse marihuana-fusie tot nu toe, terwijl een golf van consolidatie de industrie overspoelt

Het unieke arrangement met Peltz – een legende van een hedge fund die $ 1.6 miljard waard is – kwam tot stand tijdens een diner in New York City.

“Ik denk dat hij in het begin echt heel nieuwsgierig was,” zei Battley. “Hij was geïnteresseerd in dit nieuwe bedrijf dat voor onze ogen wordt geboren.”

Nadat beide partijen het hadden gehaald tijdens een diner in New York City, werd het informele advies meer gestructureerd: Peltz nam in maart een formele rol als strategisch adviseur van Aurora. Hij krijgt een mooie vergoeding, met 20 miljoen aandelenopties die meer dan vier jaar onvoorwaardelijk worden.

“Het is erg belangrijk omdat sommige mensen ons vragen:” Oh, hij is een activistische belegger, probeert hij het bedrijf over te nemen? “, Zei Battley. “Nee, zijn betrokkenheid is heel anders, want dit is geen volwassen industrie waar dingen gebroken zijn die moeten worden opgelost.”

Wat Peltz het meest opwindt, zei Battley, is dat Aurora een gloednieuwe wereldwijde industrie helpt uitvinden. “Er hoeft dus geen kosten te worden bespaard,” zei Battley. “Hij wil ons helpen sneller te groeien omdat we nog steeds zo klein zijn in vergelijking met waar we over een zeer kort aantal jaren zullen zijn.”

Het symbool voor Aurora Cannabis verschijnt boven een handelspost op de vloer van de New York Stock Exchange, zoals het Canadese bedrijf op dinsdag 23 oktober 2018 vermeldt.
AP Photo / Richard Drew

Een van de eerste stukjes advies van Peltz was niet om zich te haasten naar belangrijke partnerschappen met een enkel bedrijf in de consumentenverpakte goederen-, drank- of tabaksindustrie – in tegenstelling tot sommige andere cannabisbedrijven die in de afgelopen maanden mijlpalen hebben aangekondigd

Ten eerste neemt de waarde van Aurora elk kwartaal toe, zei Battley, dus het zou voor de aandeelhouders het meest voordelig zijn om de pauze in te pikken om de controle over een groot deel van het bedrijf op te geven. Aurora was vorig jaar gekoppeld aan geruchten over een deal met Coca-Cola, maar die gesprekken kwamen nooit tot bloei.

En vanwege het potentieel van cannabis om veel verschillende industrieën te verstoren, omdat meer rechtsgebieden de fabriek legaliseren, zei Battley dat Peltz adviseerde dat Aurora ernaar moest streven om partnerschappen aan te gaan met meerdere bedrijven in meerdere verschillende industrieën, in plaats van zichzelf te vroeg in een hokje te duwen.

Niet volgen in de voetsporen van Canopy – nog niet

Terwijl Aurora langzamer beweegt dan zijn collega’s om samen te werken met meer gevestigde bedrijven – zowel Canopy Growth als Cronos Group hebben aanzienlijke investeringen gedaan van de alcohol- en tabaksindustrie – dat wil niet zeggen dat Aurora vergelijkbare soorten deals niet evalueert.

Vooral als het gaat om het betreden van de lucratieve Amerikaanse markt, zei Battley.

Canopy Growth’s recente deal die het recht zou geven om binnen zeven en een half jaar de Amerikaanse cannabiskweker Acreage Holdings te kopen – mits de federale overheid cannabis legaliseert of op zijn minst een beleidskader biedt om dit soort internationale cannabisbedrijven toe te staan ​​- verzonden schokgolven in de hele industrie en spoorde zowel analisten als verslaggevers aan om te vragen of Aurora naar een vergelijkbare transactie met een ander Amerikaans cannabisbedrijf zou kijken.

Lees meer: topcannabis CEO’s zeggen dat Canopy Growth 3,4 miljard dollar aankoop van cultivator voor potplanten heeft ‘schept de basis van wat waar is’ en zal een M & A-hausse met cannabis stimuleren

“Wat Canopy deed met Acreage heeft aangetoond dat dit een andere optie op tafel is voor de grootste cannabisbedrijven,” zei Battley, hoewel hij weigerde te zeggen of Aurora al dan niet in gesprek was met Amerikaanse bedrijven.

“We weten dat we op een grote manier op de Amerikaanse markt zullen zijn”, zei Battley. “Als je een wereldleider wilt worden, moet je op de Amerikaanse markt zijn.”

Vasthouden aan wat ze weten werkt

Op het thuisfront, terwijl Canada in de herfst naar THC-vape-pennen, -edibles en -dranken in winkels toestapt, zei Battley dat het bedrijf zijn signalen haalt uit de meest volwassen recreatieve cannabismarkten in Amerikaanse staten zoals Colorado en Californië.

En dat betekent dat het ontwikkelen van cannabisdranken een achterbank zal vormen om factoren te vormen, zoals vaporizers, waarvan ze weten dat ze goed verkopen op legale markten.

“Kijk eens naar het marktaandeel van met cannabis doordrenkte dranken in consumentenstatelijke staten,” zei Battley. “Het is normaal gesproken ongeveer 2% goed? Dus ik zeg niet dat het gedrag van consumenten niet zal veranderen, maar dat het dat nog niet is. We kunnen iets langer duren om in dat segment te komen.”

Bovendien zijn vapes eenvoudiger te produceren dan dranken en bieden hogere marges dan andere cannabisproducten.

“Ik wens echt iedereen die drank drinkt, ik wens hen veel succes,” zei Battley. “Ik wil dat ze die segmenten ontwikkelen, maar we betreden eerst de segmenten waar het consumentengedrag al duidelijk is.”

Dit is een verhaal alleen voor abonnees. Om het volledige artikel te lezen, klik hier om uw deal te claimen en toegang te krijgen tot alle exclusieve Business Insider PRIME-inhoud.

Meer: BI Prime Aurora Cannabis Marihuana Cannabis

Lees Meer

Leave a Comment