Een merk van marihuana met tal van Street Creds


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Stijl | Een merk van marihuana met tal van Street Creds

Sherbinskis, een favoriet in hiphop-kringen, opent een winkel in Los Angeles die mode verkoopt, samen met cannabis.

Beeld
Mario Guzman, de oprichter van Sherbinskis, op zijn kweeksite voor cannabis in Mendocino, Californië Credit Credit Sherbinskis

Voor zijn die-hard fans is Mr. Sherbinski een legendarische naam in marihuana.

Hij was een gevierde Californische beoefenaar en hielp bij het creëren van de Gelato en Sunset Sherbert-soorten die in meer dan 200 hiphopnummers zijn geraadpleegd , waaronder ‘First Off’ van Future en ‘Bosses Do not Speak’ van Migos.

Op de conferentie Voices van Fashion of Fashion vorig jaar in Londen, werd zijn merk, Sherbinskis, geïntroduceerd als ‘de oppermachtige van marihuana’.

En toen Sherbinskis vorig jaar haar eerste sneakerontwerp uitbracht op ComplexCon, een tweedaags festival van hiphop en mode in Long Beach, Californië, was het limited-edition Nike Air Force 1-model in twee uur uitverkocht. (Er is momenteel een paar op eBay dat meer dan $ 1.000 vraagt.)

Nu zullen toegewijden van het merk van marihuana een officiële plaats hebben om te aanbidden.

Sherbinskis kondigde onlangs plannen aan voor zijn eerste winkel, op Fairfax Avenue in Los Angeles, een paar deuren verwijderd van een Supreme-boetiek.

Renderings tonen een daktuin die zichtbaar is vanaf het trottoir (nee, er groeien geen potplanten), en een galerijachtige witte ruimte versierd met close-upfoto’s van marihuana-knoppen. Hoogwaardige cannabisproducten die te koop zijn, zijn onder meer vape-pennen en voorgerolde toppen in Instagram-waardige oranje verpakkingen; gemerkte hoodies, fanny-packs en Mophies; en mode-samenwerkingen.

Beeld
Sherbinskis-patronen voor cannabisolie met een Double Barrel-verdamper. Credit Sherbinskis

“Ik wil voorbij het taboe evolueren, wat ik het ‘dirty bong syndrome’ noem,” zei Mario Guzman, de oprichter van Sherbinskis die jarenlang alleen bekend was door zijn straatnaam, Mr. Sherbinski.

Met zijn diepe wortels in cannabis is Mr. Guzman, 42, nauwelijks een nieuwe bedrijfsnieuws die op zoek is naar een lift op de legal-marihuana-express. Al tientallen jaren bouwt hij een reputatie op als een cultivator en innovator van op grote schaal gekopieerde soorten. Nu is hij van plan om Sherbinskis te laten uitgroeien tot een lifestyle-merk dat verder gaat dan stoners.

“Wanneer mensen aan Supreme denken, weten veel mensen niet dat het als een skatewinkel is begonnen,” zei Guzman. “Het was echt gemaakt door skaters, maar Supreme kwam op het punt dat mensen die nooit op een skateboard rijden hun spullen kopen, omdat het vuur is.”

Dit wil niet zeggen dat de heer Guzman van plan is om cannabis te staken. Na twee decennia kwalificeert hij zich als een lifer, hoewel een carrière in de pot nooit zijn doel was.

De zoon van een Mexicaanse immigrant die sheriff officier was in Sacramento, de heer Guzman verhuisde halverwege de jaren negentig naar San Francisco en verdiende goed geld als makelaar in onroerend goed tot de dot-com buste. Omdat medicinale marihuana legaal was in Californië, stelde een vriend hem voor om rond te lopen door marihuana te laten verbouwen in de garage van zijn Sunset District-huis.

Uiteindelijk werkte hij samen met de ontwikkelaars van een populaire marihuana-soort, Girl Scout Cookies genaamd, om de Sunset Sherbert- en Gelato-lijnen te creëren en al snel spinde hij zelfstandig om die soorten te perfectioneren. De Gelato-soort is een indica-sativa-hybride met paarsachtige knoppen die volgens de promotieliteratuur een ‘zwaarhandige euforie’ levert. Sunset Sherbert is een indica-leunende hybride met een smaak die fruit en bessen suggereert en die een stresssmeltende body hoog brengt.

De namen van de banketbakkerijen leken onvermijdelijk, zei hij, aangezien “de munchies duidelijk iets is dat geassocieerd wordt met het roken van cannabis.”

De creaties van Mr. Guzman verspreidden zich al snel tussen Bay Area-rappers als E-40 en B-Legit en uiteindelijk, naar Los Angeles, artiesten als B-Real, de Cypress Hill-rapper van de ‘Insane in the Membrane’-faam.

“Zij waren degenen die ons riepen,” zei hij. “Ze wilden dat we er waren, om met hen te roken, om op creatief niveau met hen te praten.”

Terwijl de heer Guzman trots is op zijn straat crediet, heeft hij geen moeite met de corporate vurigheid die de industrie transformeert.

“De mensen die deze $ 500 miljoen hedgefondsen beheren, ze hebben slimme mensen en grote chequeboekjes, maar ik heb nog steeds het gevoel dat er een tekort is aan mensen die gepassioneerd zijn en dit al lang doen,” zei Guzman. “Ik weet mijn waarde.”

Een deel van zijn waarde ligt in meer dan een miljoen vierkante meter aan kasruimte in Santa Barbara, een 22.000 vierkante meter grote overdekte faciliteit in Sacramento, een terrein van 4 hectare met commerciële kassen in Mendocino en andere teeltbedrijven.

“Ik weet dat ik altijd kan leven,” zei hij. “Ik kan altijd een tuin hebben.”

Er verschijnt een versie van dit artikel in druk

, op pagina

D

6

van de editie van New York

met de kop:

Een merk van marihuana cultiveert zijn eigen uiterlijk

. Bestellen Herdrukken | Het papier van vandaag | abonneren

Lees Meer

Leave a Comment