Online CBD-winkel StandaardDose heeft een uniek zelfzorgcentrum geopend in het hart van New York City.

De drie verdiepingen tellende cannabissamenstelling fungeert tevens als een wellness-centrum dat ontworpen is om de supergestresste een time-out te bieden. De 2400 vierkante meter grote ruimte biedt een selectie merkbare en actuele CBD-producten met meerdere merken om te helpen bij alles, van slaap en pijn tot humeur en huid. Een groepsbijeenkomst biedt onderdak aan meditatielessen naast een bar die Japanse thee met CBD serveert. Een privébehandelingscentrum biedt gezichtsbehandelingen, massages of privétheaterrituelen.

Dan is er het chique dak waar ‘s ochtends yogalessen plaatsvinden, gevolgd door partnergebeurtenissen en educatieve programma’s in de avond.

“De winkelervaring is een volledige, holistische benadering van wellness,” zegt oprichter Anthony Saniger. “Het is een toevluchtsoord waar je kunt resetten.”

Standard Dose voorziet in vaste gasten die de ruimte gebruiken om zich de hele dag te ontspannen en op te laden, zij het voor een korte pauze of een langere lesuur. De winkel bevindt zich op 26 en Broadway, een gebied met de hoogste concentratie aan We Work-kantoren. Het bedrijf hoopt dat die werknemers tijdens hun lunchpauze binnen zullen komen voor een meditatiesessie om “hun hersenen voor de rest van de dag opnieuw in te stellen”, zegt Saniger.

[Foto: hoffelijkheid standaarddosis]

Standaard dosis is bedoeld om het resultaat te zijn van wat wellnessconsumenten zowel kopen als kopen. De beoogde demografie bezoekt over het algemeen verschillende plaatsen om deel te nemen aan hun levensstijl: een GNC voor supplementen; een boetiekfitnessstudio voor yoga; een Inscape ontspanningskliniek voor meditatie; Whole Foods voor kurkuma of andere gezonde opname-producten; en dan Sephora voor crèmes en lotions.

“We kunnen de noden van de klant over de hele linie helpen oplossen. Ze kunnen maar één bestemming hebben voor al hun fysieke en emotionele behoeften “, zegt Saniger. (Opgemerkt moet worden dat de winkel niet de psychoactieve cannabinoïde THC of meer traditionele marihuana-producten verkoopt.)

Er is slechts één product op elke plank om klanten niet te overweldigen. (In totaal heeft de detailhandelaar 100 SKU’s van 30 verschillende merken). Ze kunnen het product proeven en testen, zelfs een monster aanvragen om mee naar huis te nemen. Het doel is om consumenten te introduceren in de CBD-trend met een focus op ingrediënten en oplossingen, in tegenstelling tot wat men zou kunnen vinden bij meer traditionele retailers, die mogelijk meer op merk zijn gericht.

Onderwijs, benadrukt Saniger, is de kern van de missie van de retailer. De merkexpert en marketingexec telde eerder verschillende CBD-klanten bij zijn voormalige creatieve bureau. Hij was getuige van de steeds drukkere en verwarrende CBD-ruimte die de aandacht van de consument trok. Zoals hij zich herinnert, “hoeveel onderzoek ik ook aan het lezen was, er waren veel dingen die in tegenspraak waren met elkaar.”

[Foto: hoffelijkheid standaarddosis]

Hij, zoals velen, kon geen onderscheid maken tussen “cannabis voorwaarts”, hennepolie, CBD of een aantal andere labels die overal naar verwijzen, van marihuana tot verschillende terpenen. “Er was veel verkeerde informatie, producten waren overal op de kaart.”

Bij Standard Dose leiden getrainde opvoeders klanten op, beantwoorden ze hun vragen, ontlasten ze hun zorgen en stellen ze toepasselijke producten voor. Alle beschikbare CBD-producten zijn onderworpen aan tests door derden om de productkwaliteit te garanderen, correcte doseerlabels en vrij van pesticiden en zware metalen. Het bedrijf heeft ook focusgroepen gebruikt om te bevestigen dat producten voldoen aan hun labelclaims.

In die zin probeert Standard Dose de autoriteit te worden op het gebied van CBD, een doel dat gedeeld wordt door tal van concurrenten die willen profiteren van de industrie van $ 22 miljard. Meer recent lanceerden Goop-alumni Fleur Marché, dat de ‘Sephora van CBD’ wil zijn. Er is ook Poplar, dat een assortiment van doorgelichte, onafhankelijk geteste CBD-producten beheert.

Hoewel de standaarddosis geloofwaardigheid nastreeft binnen de CBD-ruimte, waakt erover om het ingrediënt niet als enige focus te gebruiken. Saniger ziet dat de retailer meer neigt naar holistische plantaardige medicijnen. “Dat is echt waar ik denk dat de toekomst wordt geleid,” zegt hij, “ik denk dat CBD slechts een katalysator is.”

Het bedrijf werkt al met bijna 80 wellness-beïnvloeders en een tiental bekende merken in fitness, media en gezondheid voor live evenementen en partnerschappen. In het komende jaar is Standard Dose van plan een tweede winkel te openen, waarschijnlijk op de Europese markt. In de toekomst kan het zelfs overwegen om standaarddosislessen en thee-aanbiedingen gratis te maken voor het publiek.

“De winkel doet meer dienst als marketinguitlijning”, legt Saniger uit. “Het wordt niet gezien als een plaats die noodzakelijkerwijs winst moet opleveren.” De winkelervaring, benadrukt hij, is meer gericht op het opbouwen van het merk rond een voelbare ontspannende ervaring. Dat zal op zijn beurt de verkoop verder stimuleren.

Verwacht daarom niet dat Standard Dose naar Californië gaat, een gebied waarvan Saniger gelooft dat het vol van verwarring over de cannabiscultuur is. “Ik wil daar zo ver mogelijk vandaan blijven”, zegt Saniger, en merkt op dat standaarddosis gaat over genezing, niet high worden. “We zijn eerst en vooral een wellnessbedrijf. We zullen nooit een apotheek worden. ‘