Door Jeff Beer 2 minuten lezen

Dwayne Johnson heeft aan zijn waslijst met carrièretitels toegevoegd – worstelaar, acteur, producent, schoen- en kledingontwerper – door een eigendomsbelang te nemen in Voss Water, en ook de eerste beroemdheid van dat merk te worden.

Voss is een in Noorwegen gevestigd watermerk, vooral bekend om zijn unieke cilindrische flesontwerp. Johnson is blijkbaar al jaren consument van het merk, maar hij zal nu een strategisch adviseur zijn naarmate het merk zich uitbreidt naar nieuwe internationale gebieden, waaronder China, evenals nieuwe productcategorieën, verpakkingen en platforms. De eerste producten van dit partnerschap zijn een reeks functionele aanbiedingen die gepland zijn om begin 2020 te lanceren.

“Ik ben heel blij dat ik mijn oprechte passie voor Voss heb ontwikkeld tot een formele bedrijfsinvestering en werk met hun uitzonderlijk leiderschapsteam, om nieuwe producten te creëren en strategische merkinitiatieven en samenwerkingen te ontwikkelen,” zei Johnson in een verklaring. “We gaan samen geweldige dingen bouwen.”

Johnson speelt de hoofdrol in een nieuwe merkcampagne die op 5 augustus wordt gelanceerd met de naam ‘Live Every Drop’, die wordt gecreëerd door Johnson’s eigen bureau Seven Bucks Creative . Het merk zegt dat de campagne achter de schermen zal kijken naar hoe Johnson elke dag zijn uiterste best doet om grenzen te trotseren. “Als merk is Voss tot op heden zeer attent geweest op zijn groeistrategie, waarbij organische, micropartnerships zijn verkozen boven alles op wereldschaal”, zegt Voss’s wereldwijde marketingdirecteur, Ariel Boorstin. “Gezien de seismische verschuivingen in de categorie gebotteld water en de volwassenheid van Voss in veel markten, was de timing eindelijk goed om een ​​partnerschap van deze omvang te verkennen.”

Zoals beroemde pitchmen gaan, is Johnson een van de meest enthousiaste en effectieve. Zijn Project Rock-collectie met Under Armour is routinematig uitverkocht en zijn werk met merken als Apple en Ford in de afgelopen jaren vroeg om onmiddellijke wereldwijde aandacht. Een deel daarvan is gewoon te danken aan het feit dat het een van de grootste filmsterren ter wereld is, maar het wordt ook door Johnson’s enorme stroom sociale media aan meer dan 151 miljoen volgers op Instagram alleen gepusht.

De markt voor flessenwater wordt niet alleen overspoeld (sorry) met beroemdheden zoals Gwyneth Paltrow voor Flow, Will en Jaden Smith voor Just Water en het merk Mananalu van Jason Momoa. Het is ook snel het aantal functionele opties aan het uitbreiden, zoals elektrolyten, eiwitten, vezels, CBD en meer. Het hebben van een merknaam als Johnson zal ongetwijfeld onmiddellijk het bereik en de bekendheid van Voss vergroten.

“We waren in een gelukkige positie om een ​​bestaande relatie te formaliseren, met een van de meest invloedrijke talenten ter wereld, die prachtig de visie van Voss voor de toekomst belichaamt”, zegt Boorstin. “Die onderliggende authenticiteit, de waarheid in de relatie – dat is echt wat dit onderscheidt in de ruimte.”