Drie republikeinen staan ​​federale onkruidlegalisatie in de weg


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialiste Huile de CBD


De Capitol Hill Club bevindt zich op een hoekje van het Cannon House Office-gebouw in het centrum van Washington, DC Witte tafelkleden en bewerkte houten olifanten bepalen het decor van deze Hill-hangout, die vooral geschikt is voor Republikeinse lobbyisten, stafmedewerkers en af ​​en toe een politicus. Maar op een verstikkende dag in juni kwam een ​​democratische lobbyist lunchen.

Saphira Galoob was er om te praten over de legalisering van cannabis met de Republikeinse lobbyist Don Murphy. Over zoete frietjes, Murphy – een voormalige GOP-staatsvertegenwoordiger in Maryland die al meer dan 15 jaar in marihuanabeleid werkt – en Galoob verhandelde oorlogsverhalen over pleiten voor cannabis op Capitol Hill, waar, zoals Murphy uitlegt, de publieke opinie alleen zo gaat ver.

In 2017 vertelde senatoren zoals Tom Cotton haar in haar gezicht dat hun staten en kiezers niet om cannabis gaven. “Er was een rijpheidsprobleem. Er was geen status omdat het nog niet rijp was voor leden van het Congres. En ik denk dat daar het tij is gekeerd. ‘

Nu is meer dan 60 procent van de Amerikanen landelijk voorstander van volledige legalisatie van marihuana. Elf staten en Washington, DC hebben cannabisgebruik voor volwassenen gelegaliseerd en 36 meer hebben een vorm van legaal medicinaal of recreatief cannabisgebruik.

Die publieke steun heeft zich vertaald in meer cannabisgerelateerde wetgeving die op dit congres is geïntroduceerd dan ooit tevoren. De SAFE Banking Act maakt bankieren bijvoorbeeld eenvoudiger. De STATES Act versterkt het recht van staten om cannabis te legaliseren en beschermt hen tegen federale inmenging, terwijl de Veterans Equal Access Act meer onderzoeksmogelijkheden opent naar hoe cannabis kan worden gebruikt om veteranen te helpen, van de behandeling van PTSS tot pijnbestrijding.

En het probleem is in toenemende mate tweeledig – Republikeinse senatoren zoals Cory Gardner (CO) en Rand Paul (KY) zijn allebei regelmatige sponsors van de marihuanawetgeving en de Congres Cannabis Caucus wordt gezamenlijk voorgezeten door twee Republikeinen en twee Democraten.

Maar publieke en tweedelige ondersteuning zijn niet genoeg voor volledige legalisatie van marihuana, zegt Galoob. “We bevinden ons nog steeds in een situatie waarin de temperatuur binnen de Republikeinse Partijconferentie – binnen het leiderschap – nog niet aangeeft dat het OK is.”

De kring van mensen op Capitol Hill die beslissen of de cannabiswetgeving wordt aangenomen, is eigenlijk vrij klein. Er zijn drie namen die voortdurend worden vermeld – door lobbyisten, advocaten en wetgevers – als poortwachters voor elke federale cannabiswetgeving: Republikeinse senatoren Mike Crapo (ID), Lindsey Graham (SC) en meerderheidsleider Mitch McConnell (KY).

Ze nemen beslissingen over welke cannabisrekeningen – indien aanwezig – de Senaat in het Congres de gelegenheid krijgen om over deze sessie te stemmen.

“Vroeger dacht ik dat je in de maatschappij, bij de overheid, 50 procent plus één nodig hebt om wetgeving aan te nemen,” zegt Murphy. “Niet precies. Je hebt er één nodig, plus 50 procent. ”Die, zegt Murphy, is commissievoorzitter.

Om een ​​wetsvoorstel voor een volledige stemming van de Senaat te krijgen, moet het eerst het Huis passeren en vervolgens door een Senaatscommissie worden gezien. Er zijn echter absoluut geen garanties dat een commissie ooit een wetsvoorstel zal horen. Dat is helemaal aan de commissievoorzitter.

Senatoren Crapo en Graham zijn respectievelijk voorzitter van de Senaatsbanking- en Senaatsrechterlijke comités – de twee comités die de hoogste kans hebben om op zichzelf staande cannabiswetgeving te zien in dit congres.

Neem bijvoorbeeld de SAFE Banking Act, die naar verwachting het Parlement met een sterke marge zal passeren. Maar omdat het wetsvoorstel betrekking heeft op bankieren, moet het door het Senaatscommissiecomité gaan, dat sinds 2016 wordt geleid door Crapo.

Crapo’s thuisstaat Idaho is een van de slechts drie in de natie zonder legale marihuana; zelfs geen CBD voor beperkt medisch gebruik. De staat heeft de op een na grootste mormoonse bevolking in de natie, en de mormoonse kerk – waarvan Crapo lid is – heeft een standpunt ingenomen over marihuana die voorzichtig pro-medisch maar sterk anti-recreatief is. Uit een peiling in 2018 bleek dat 79% van de Idahoans medische marihuana steunt, maar een meerderheid is nog steeds tegen legalisatie voor recreatief gebruik. In een poging om Crapo de wetgeving te laten overwegen, zegt het Marijuana Policy Project dat ze momenteel handtekeningen verzamelen om een ​​marihuana-legalisatiewet op de stemming in 2020 te plaatsen, in de hoop Crapo te laten zien hoe zijn kiezers voelen.

Senaat meerderheidsleider Mitch McConnell, R-KY, senator Mike Crapo, R-ID en voorzitter van de senaatsrechtercommissie Lindsey Graham, R-SC.

Senaat meerderheidsleider Mitch McConnell, R-KY, senator Mike Crapo, R-ID, en voorzitter van de senaatsrechtercommissie Lindsey Graham, R-SC. Fotocredit: J Scott Applewhite / AP / Shutterstock, 3

“Ik zou zeggen dat de belangrijkste spelers op dit moment de burgers van Idaho zijn – de kiezers van Crapo,” zegt senator Kevin Cramer (R-ND), een co-sponsor van de SAFE Banking Act. “Uiteindelijk is het aan de voorzitter en het bestuur van de commissie om het aan de vloer te krijgen als ze dat willen.”

Tot voor kort vermeden de voorzitter en zijn kantoor een harde houding aan te nemen over de SAFE Banking Act door te stellen dat de ‘Schedule I-status van cannabis’ van de Controlled Substances Act eerst moest worden aangepakt. Maar op 16 juli verscheen er een hoorzitting in de kalender van het Bankcomité met de titel “Uitdagingen voor cannabis en bankieren: externe perspectieven”, die eind juli zal worden gehouden. Senaat Crapo’s Senaatscommissie, zo blijkt, heeft een hoorzitting gepland over de SAFE Banking Act, die het officieel in de invloedssfeer van de Senaat heeft getrokken voordat het zelfs formeel de Tweede Kamer is gepasseerd.

Hoewel dat goed nieuws is voor voorstanders van pro-SAFE Banking en een grote stap voorwaarts voor de rekening zelf, is het verhaal nog lang niet voorbij. Het wetsvoorstel moet nog worden gestemd – een zogenaamde “markup” – gepland, het moet de stemming van die commissie doorgeven, en dan gaat het, hoogstwaarschijnlijk, door naar de Senaatsrechterlijke commissie.

De situatie in het gerechtelijk comité, waar senator Lindsey Graham voorzitter is, is vergelijkbaar met bankieren. De meeste cannabisrekeningen – niet alleen de bankrekening – zouden zijn commissie moeten passeren voordat ze in de volledige senaat worden behandeld, omdat ze betrekking hebben op de Controlled Substances Act, die wordt gecontroleerd door het ministerie van Justitie.

Het trackrecord van senator Graham op marihuana is overwegend koud. Hij was mede-sponsor van de medische marihuana-gerichte CARERS Act van 2015, die marihuana opnieuw zou hebben gepland en extra bescherming zou hebben gegeven aan staten die marihuana hebben gelegaliseerd. Maar sindsdien heeft Graham tegen andere wetsvoorstellen gestemd, zoals het SAFE Banking-amendement – dat in de loop der jaren meerdere keren op verschillende kredietrekeningen is geplakt. Graham vertelde Roll Call in april dat hij “niet erg enthousiast over” de SAFE Banking Act is en in 2016 vertelde POLITICO Magazine dat hij recreatieve marihuana afwijst. Zijn scorekaart op de website van de marihuana-advocatengroep NORML geeft hem een ​​cijfer “C”.

Het is onduidelijk wat hij zou doen als de cannabiswetgeving naar zijn commissie wordt gestuurd. De meeste voorstanders denken niet dat Graham gemotiveerd is om alleenstaande marihuanawetgeving te horen, tenzij er extra druk op hem werd uitgeoefend door GOP-leiderschap. Zijn staat – South Carolina – staat kleine hoeveelheden CBD toe voor specifieke medische aandoeningen, maar heeft geen grote medische of recreatieve cannabismarkt. Zonder kiezers wiens cannabisbedrijven worden beïnvloed door de huidige federale bankregelgeving, heeft Graham weinig reden om naar het SAFE-amendement te kijken. (Graham’s kantoor heeft niet op meerdere verzoeken om commentaar voor dit verhaal gereageerd.)

Zelfs als een cannabiswet een senaatscommissie in dit congres passeert, betekent dit niet noodzakelijkerwijs dat het in stemming zal komen. Meerderheidsleider Mitch McConnell heeft de sleutels van de Senaatskamer en hij brengt alleen rekeningen naar de vloer die hij persoonlijk wil doorgeven. Hoewel hij vorig jaar hard heeft gewerkt om hennep te legaliseren – Kentucky heeft een lange geschiedenis in de landbouw van industriële hennep en McConnell was op zoek naar een manier om de economie van de staat te helpen – hij zegt dat hij niet zal overwegen cannabis te ontgiften. (Het kantoor van McConnell heeft niet op meerdere verzoeken om commentaar voor dit verhaal gereageerd.)

Sommige voorstanders zijn van mening dat de meerderheidsleider zou kunnen worden beïnvloed als een cannabisrekening de hennepindustrie ook zou kunnen helpen. Op dit moment hebben sommige hennepboeren nog steeds problemen met het openen van bankrekeningen of toegang tot andere programma’s die voor hen legaal zouden moeten zijn, omdat voor het ongetrainde oog cannabis en hennep met een volledig spectrum ongelooflijk veel op elkaar lijken. Het verschil tussen legaliteit en classificatie als een Schedule I-medicijn zit in de hoeveelheid CBD en THC die de plant bezit, en banken willen niet aansprakelijk worden gesteld als een hennepbedrijf een gewas kweekt met teveel CBD of THC. Zoveel banken en creditcardbedrijven werken niet volledig met de hennepindustrie. Tijdens een rondleiding door een hennepfaciliteit in Kentucky eerder deze maand, erkende McConnel zelf de servicekloof en zei dat de banken “overtuigd moeten worden en we hopen het aan hen uit te leggen.”

Als de SAFE Banking Act zou worden aangenomen, zou het aantoonbaar hennep – die senator McConnell hard werkte om zijn staat legaal te maken – enige ademruimte geven. Republikein Cory Gardner, een van de invloedrijkste GOP-leden over dit onderwerp, is optimistisch. “Ik denk dat we meer vooruitgang boeken dan we ooit hebben gehad”, zegt hij.

Gevraagd naar de kansen op cannabiswetgeving in de Senaat, zei senator Jeff Merkley van Oregon dat hij gelooft dat de SAFE Banking Act – en mogelijk andere cannabiswetgeving – de stemmen heeft om door te geven. “Het zou veel helpen om de steun van leiderschap in deze kamer te hebben”, zegt hij. “Als er geen obstructie is, als we een vrije kans hebben om een ​​debat over het woord te voeren, denk ik dat we de zestig stemmen kunnen halen en het kunnen doorstaan.”

Als er geen cannabiswetgeving wordt aangenomen tegen de tijd dat een nieuw congres arriveert in januari 2021, moet het hele proces – invoering van wetsvoorstellen, hoorzittingen en stemmen van de commissie, stemmen van het Huis, stemmen van de Senaat, enz. – opnieuw beginnen bij het eerste.

Het 117e congres zal echter nog meer pro-cannabiswetgevers hebben dan het 116e, omdat meer staten recreatieve en medische cannabis legaliseren. Illinois zal in januari 2020 recreatief cannabis gaan verkopen, bijvoorbeeld door 18 congresleden en twee senatoren toe te voegen die een legale cannabisstaat vertegenwoordigen. New Jersey, New York, Florida, Ohio en Arizona zijn allemaal staten die ook marihuana voor volwassenen kunnen legaliseren in 2019 of 2020, en andere staten staan ​​op het punt om medische programma’s te overwegen.

“Praktisch”, zegt Rep. Earl Blumenauer. “Wat je op de vloer van het huis ziet, is een manifestatie van brede en groeiende steun voor eenvoudige, gezonde verstandhervorming.”

Lees Meer

Leave a Comment