Deze nationale supermarktketen vervoert CBD in 17 staten


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Met meer dan 2.700 landelijke merknamen, is deze kruidenier van plan in een derde van alle staten actuele CBD-producten te introduceren.

Sean Williams

In het geval dat u niet oplette, is legale cannabis een businessmodel met een grote dollar. Nadat in 2018 $ 12,2 miljard aan wereldwijde (juridische) omzet was gegenereerd, zou volgens cijfers van Arcview Market Research en BDS Analytics de wereldwijde industrie voor onkruid kunnen rennen tegen de tijd 2029-2030, $ 50 miljard, of misschien $ 75 miljard, in jaarlijkse omzet rolt rond, op basis van verschillende schattingen van Wall Street.

Maar als het gaat om hot-button marihuanahema’s, is er op dit moment waarschijnlijk niet meer interesse van consumenten of investeerders dan de opkomst van cannabidiol (CBD).

Twee miniatuur winkelwagentjes, waarvan er één een cannabisbloem bevat, terwijl de andere flesjes cannabidiololie bevat.

Afbeeldingenbron: Getty Images.

Dit is waarom CBD het meest opwindende is sinds gesneden brood

Cannabidiol, samen met tetrahydrocannabinol (THC), zijn de twee populairste cannabinoïden van de cannabisplant. THC is de psychoactieve cannabinoïde die gebruikers highert, terwijl CBD de niet-psychoactieve cannabinoïde is die vooral bekend staat om zijn waargenomen medische voordelen. Ik zeg ‘waargenomen’, want hoewel er voldoende gegevens op universitair niveau zijn om aan te geven dat CBD medische voordelen biedt voor de behandeling van pijn, glaucoom, epilepsie en tal van andere aandoeningen, erkent de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) alleen twee officiële voordelen van de cannabisplant of zijn cannabinoïden .

De drukte rondom CBD is simpel: mensen houden echt van het idee om de potentieel medisch voordelige aspecten van CBD te krijgen zonder de bijbehorende buzz die bij THC hoort. Dat betekent dat CBD-producten zowel cannabisgebruikers als consumenten kunnen aantrekken die niets te maken willen hebben met het “hoge” aspect dat THC-bevattende cannabisproducten kunnen brengen.

Het is ook belangrijk om te begrijpen dat cannabis niet de enige bron van CBD is. Hennepplanten, die veel minder kieskeurig zijn dan cannabisplanten om te groeien, zijn vaak rijk aan CBD. Hennep kweken voor zijn CBD-extracten is een steeds populairder wordende praktijk in de VS, vooral sinds de boerderijfactuur van 2018 industriële hennepproductie en van hennep afgeleide CBD-producten legaliseerde. Zo zal Canada’s grootste pottenbundel door marktkapitalisatie, Canopy Growth , in de komende maanden wellicht meer dan zes VS-staten als hennepverwerker binnendringen.

Het volstaat te zeggen, met een markt van maximaal $ 22 miljard per jaar op de lijn voor CBD-producten in de VS tegen 2022, per de Brightfield Group willen merkbedrijven graag meedoen.

Een CVS-apotheker die meewerkt aan een senior vrouw met een beslissing om producten te kopen.

Bron afbeelding: CVS Gezondheid.

Retailers over de hele linie willen hun deel van deze potentiële taart van 22 miljard dollar

Zo zagen we eerder dit jaar de drie grootste apotheken van het land – CVS Health ( NYSE: CVS ) , Walgreens Boots Alliance ( NASDAQ: WBA ) en Rite Aid ( NYSE: RAD ) – kondigen hun voornemen aan om CBD-topicals in te voeren hun winkels. Als je je afvraagt ​​waarom topicals en geen edibles, dranken of andere voedingssupplementen, is het omdat de FDA CBD voorlopig verbood als een toevoeging aan voedsel, dranken en voedingssupplementen, waardoor topicals de veiligste route voor retailers is. De FDA is echter bezig met een herziening van een mogelijke wijziging van dit beleid en bezig met het openbaar maken van opmerkingen, zorgen en weerleggingen over CBD als additief in juli.

CVS Health is begonnen met het aanbieden van CBD-topicals van Curaleaf Holdings in ongeveer 800 winkels in acht staten , waarbij Walgreens CBD-topicals naar ongeveer 1.500 nationale locaties dreef. Wat Rite Aid betreft, het zal trager zijn entree maken door CBD-topicals in Washington en Oregon aan te bieden om te beginnen.

Zelfs niet-traditionele retailers hebben hun spel opgevoerd om CBD aan te bieden. Designer Brands , voorheen bekend als DSW, werkte samen met Green Growth Brands om CBD-gebaseerde balsems en crèmes in 10 van haar winkels als proef aan te bieden. Tijdens de 10 weken durende test had de Seventh Sense-lijn van Green Growth een uitverkooppercentage van 74%, wat het duo ertoe bracht deze samenwerking uit te breiden naar 96 Amerikaanse winkels.

We hebben ook de betere winkelier Neiman Marcus, Ulta Beauty en de winkel voor accessoires voor tieners en jongvolwassenen Urban Outfitters zien die CBD-producten testen op bepaalde locaties en online.

Een winkelwagentje dat door een bevoorrade supermarktbaander loopt.

Afbeeldingenbron: Getty Images.

De volgende halte van CBD: deze nationale groenteboer

Wat we echter niet hebben gezien, is een echt nationale voedingsdistributeur die de CBD-beweging vasthoudt. Velen hebben gezegd dat ze het potentieel ervan onderzoeken, maar niemand had de sprong officieel gemaakt … tot nu toe.

Op maandagochtend 10 juni The Detroit News heeft aangekondigd dat de nationale supermarktketen Kroger ( NYSE: KR ), waarvan ruim 2.700 merkproducten food-retail winkels landelijk heeft, zou beginnen uitvoeren CBD topische producten in 17 staten, waaronder Michigan. Houd er echter rekening mee dat dit niet betekent dat elke merkwinkel in deze staten CBD-producten zal dragen; 28 van de 120 Kroger-winkels in Michigan zullen ze niet verkopen.

Wat we nu weten is dat deze producten in prijs zullen variëren van $ 3,99 tot $ 59,99, hoewel Rachel Hurst, manager bedrijfszaken van Kroger voor de Michigan-divisie van het bedrijf die met The Detroit News heeft gesproken, geen van de specifieke merken heeft bekendgemaakt dat Kroger zou dragen. Net als bij CVS Health, Walgreens, Rite Aid, enzovoort, zal Kroger zich houden aan topicals en vermijden dat additieven in voedingsmiddelen, dranken en voedingssupplementen elke pushback van de FDA wegnemen.

Kroger’s overstap naar CBD zou op zijn minst een zeer bescheiden positief voor het bedrijf moeten zijn. Het kan helpen om het voetverkeer te vergroten, wat samen met de bijgevoegde tankstations Kroger meer een one-stop-shop maakt voor de behoeften van de consument.

Belangrijker nog is dat CBD-producten doorgaans duurder zijn en meer sappige marges hebben dan de meeste levensmiddelen of dranken in de supermarkt. Net als bij CVS Health, Walgreens en Rite Aid zijn de front-endmarges van Kroger over het algemeen superscherp. De toevoeging van CBD-producten heeft mogelijk slechts een marginaal effect op de totale verkoop, maar de hogere marges kunnen een impact hebben. We zullen een paar kwartalen moeten wachten om op de een of andere manier een officiële uitspraak te krijgen.

Met Kroger neemt de sprong, wees niet verbaasd als andere grote voedingsdistributeurs, en zelfs reuzen zoals Walmart en Target , snel volgen.

Sean Williams bezit aandelen van CVS Health. De Motley Fool beveelt CVS Health, Designer Brands Inc. en Ulta Beauty aan. De Motley Fool heeft een openbaarmakingsbeleid . “>

Lees Meer

Leave a Comment