Design's New Leaf


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Toen Brett Beldock, een in Manhattan gevestigde meubelontwerper, begin jaren ’70 in de stad opgroeide, kocht ze ‘de meest groovy jeans ter wereld’ in de Different Drummer , een boetiek wiens reclameaffiche werd ontworpen door Peter Max, de psychedelische kunstenaar. Mevr. Beldock’s nieuwe capsulecollectie met marihuana-thema behang, getiteld Dispensary, bracht haar onlangs in gedachten in die oude winkel, maar de look was zeker niet gemodelleerd naar de hippie-emporiums van weleer.

In plaats daarvan, geïnspireerd door de comfortabele Victoriaanse salon van een medische marihuana-dispensary die ze in San Francisco bezocht, maakte mevrouw Beldock ontwerpen op basis van antieke botanische tekeningen – maar de plant is een pot. Twee van de patronen, Botanical Weed en Botanical Ganja, gebruiken de sedate-tinten die typisch zijn voor Farrow & Ball-verfkleuren; een derde, Mary Jane, verwijst naar het sierlijke gebladerte in het portret van de kunstenaar Kehinde Wiley van president Obama .

“Deze dispensaria verschijnen overal in het land,” zei mevrouw Beldock. “Waarom zou ik geen behang maken voor deze ruimtes die op huiskamers lijken?”

Met tientallen staten die marihuana hebben gelegaliseerd voor medicinaal of recreatief gebruik, of beide, hebben ontwerpers zoals mevrouw Beldock de afgelopen jaren de kans aangegrepen om het uiterlijk van een groeiende industrie en levensstijl te definiëren. En als het medicijn zijn bandiet, déclassé-status verliest, van “wiet” naar een “bloem”, schiet het ontwerp rond marihuana op dezelfde manier zijn hoofd voorbij en wordt het steeds hoger.

Sommige nouveau-marihuanaontwerpen maken een knipoog naar de ouderwetse potafbeeldingen, zoals de asbakken en schepen met rode lippen en bladeren die Jonathan Adler vorig jaar heeft gemaakt voor het Manhattan-vlaggenschip van de hogere standaard , een winkel. Soms gaat het over het op een onverwachte manier behandelen van de pot, zoals bij de oude Engelse exemplaartekeningen van mevrouw Beldock. Vaak betekent dit het creëren van een geheel nieuwe ontwerpvocabulaire.

Hoe het ook zij, een pot-roker is geen vereiste. Zoals de heer Adler vorig jaar tegen de New York Times zei : “Ik rook niet of doe geen drugs, maar je kunt wel een decoratieve vieze frisson krijgen.”

Megan Stone, de oprichter en principaal van High Road Design Studio , die cannabis consumeert, is een toonaangevende vakman van een veld dat ze heeft bedacht: dispensary design. In 2011 was mevr. Stone een student van het universiteitsontwerp en een part-time “bud-tender” in een apotheek in Santa Ana, Californië, toen haar baas haar een bescheiden budget van $ 5.000 gaf om de ruimte te verbeteren.

Ze installeerde mooie vitrines, schilderde de muren en maakte andere eenvoudige oplossingen. Er was zoveel ruimte voor verbetering dat klanten haar begonnen te vertellen “dat ze het gevoel hadden dat ze aan het winkelen waren bij de Tiffany’s van dispensaria,” zei mevrouw Stone.

Ze voegde eraan toe: “Dit was nog steeds het tijdperk van kogelvrij glas en tralies voor de ramen. Er zijn een hoop professionele mensen die elke dag cannabis gebruiken, en we zijn op deze plek waar we ons een beetje in verlegenheid brengen omdat we geen hippies en stoners zijn. ”

Destijds was het enige dat mevrouw Stone online kon vinden met betrekking tot marihuana en design, een artikel over Sparc , een Bay Area-dispensarium ontworpen door Larissa Sand dat een architectuurprijs won. “Apotheken waren een ruimte die nog nooit was geraakt door het ontwerp,” zei mevrouw Stone.

Beeld
De specialiteit van Megan Stone is het ontwerpen van marihuana-dispensaria, zoals deze Royal Highness-winkel in Palm Desert, Californië. Krediet Laura Austin voor The New York Times

Haar bedrijf heeft ongeveer 50 apotheken in 16 staten ontworpen. Elke ruimte is anders, vanwege de niet-zakelijke, patchwork aard van de industrie, maar in alle projecten van mevrouw Stone streeft ze naar een gepolijste, handgemaakte look. Ze brengt een freeswerker mee voor op maat gemaakte kasten en is groot in contrasterende kleuren en texturen.

Terwijl ze clichés van stoners vermijdt, probeert Mej. Stone “gedachten te blazen”, meestal met een oogverblindende ontwerpfunctie. Voor Maitri Medicinals , in Uniontown, Pa., Creëerde ze een 14 meter hoge lobbymuur bedekt met historische documenten zoals de Marihuana-belastingwet van 1937 die ze herdrukte op handgedrukt papier. Om de alomtegenwoordige geldautomaat aan te kleden, hing juffrouw Stone meer dan 1.400 gekleurde linten uit een gaasframe om een ​​tunnel te creëren waar klanten doorheen lopen.

“Het is functioneel en biedt privacy,” zei ze, “maar het is memorabel en biedt een levend kunstwerk in hun showroom.”

Bruce E. Teitelbaum, de algemeen directeur en oprichter van RPG , een ontwerp- en bouwbedrijf voor merken en retailers, zei dat hij dezelfde ontwerpprincipes hanteert voor de medische marihuanaprovider Columbia Care, waarvoor RPG in 2016 een dispensarium heeft opgericht in Manhattan, zoals hij deed voor klanten zoals Barnes & Noble College, dat campusboekhandels runt: “We volgden de filosofie van goede smaak, goed ontwerp, goede klantnavigatie.”

Net als mevr. Stone vermeed Teitelbaum het opdagen van foto’s van knoestige toppen, à la High Times , en bewaarde in plaats daarvan enige verwijzingen naar het product dat artistiek en subtiel te koop was. Hij installeerde terraria met vetplanten en andere potplanten.

“Dat was een aanslag op de natuurlijke kwaliteit, de groeiende kwaliteit,” zei de heer Teitelbaum. “Het is alsof je naar een grote bakkerij gaat en begrijpt dat ze een mooie keuken en een prachtig proces van het bakken van brood moeten hebben als je alleen de voorkant ziet.”

De activiteit van het roken van marihuana heeft altijd zijn uitrustingen gehad, en ook dit heeft in de afgelopen jaren een ontwerp-upgrade gekregen. Higher Standard verkoopt pijpreinigingsproducten zoals fijngemalen steenzout en “ISO Pure” -oplossing in verpakkingen die eruit zien alsof ze bij Sephora op de plank liggen.

Het bedrijf Apothecarry Brands is gespecialiseerd in “hoogwaardige organisatiesystemen”, zoals een luchtdichte, geurbestendige, afsluitbare opbergdoos voor $ 300.

“Ik bewaarde mijn wijn in een wijnkoelkast en mijn high-end cannabis in een schoenendoos onder het bed. Het was niet logisch, “zei Whitney Beatty, de chief executive van het bedrijf.

Beeld
Accessoires voor marihuana, zoals deze apotheker-kast, met deksels voor de compartimenten, zijn ook high-end gegaan. Krediet Gray Squirrel Studio

Mevr. Beatty zei dat ze de mooie houten kast heeft ontworpen omdat ze er geen op de markt kon vinden – in ieder geval geen die tot haar zelfbeeld sprak als een succesvolle zakenvrouw en moeder. “Ik hou net zoveel van tie-dye als de volgende persoon. Maar ik leef een levensstijl van een Pottery Barn. Ik heb geen behoefte aan een stereotiep item in de cannabiswinkel. ”

Producten zoals de Apothecarry Case wijzen de weg naar huis als de volgende grens van marihuanaontwerp. Je kunt je humidors voorstellen in plaats van wijnkelders, speciale rookruimtes in plaats van kelderverdiepingen om high te worden. De muren van deze ruimtes kunnen worden bedekt met Mary Jane, het behang van mevrouw Beldock. “Helaas is het geen kras en snuif”, grapte ze. “Dan zou het een echt succes worden.”

Maar misschien is de echte voorhoede van het marihuanaontwerp – en een teken van hoe subtiel het in ons dagelijks leven zal worden opgenomen – te vinden in de Desert Hot Springs Inn, in Coachella Valley in Californië. Het boetiekhotel is populair geworden vanwege zijn gastvrije houding tegenover cannabis.

John Thatcher, de manager, is “pushing 60” en van de generatie die lavalampen, kralengordijnen, posters met zwart licht en al het grijze ontwerp herinnert dat ooit geassocieerd was met een rookpot. In het hotel, zei hij, is er niets van dat spul, omdat “de gasten daar niet naar op zoek zijn”.

Ondanks de geur van potwafels door de zes kamers van de herberg, is er ook geen speciale rokerslounge. Noch zijn er plannen om er een te creëren. De Desert Hot Springs Inn ziet eruit als een ander boetiekhotel, het enige verschil is dat de gasten vrijelijk kunnen oplichten.

“We hebben een grote achtertuin. Veel mensen gaan naar buiten, “zei meneer Thatcher, en voegde eraan toe:” Het is een zeer zachte situatie. Mijn algemene filosofie met het hotel is dat ik dingen gewoon laat stromen. ”

De ongewone, eeuwige en vrolijke kunst van het worstelen met traditie.

Steven Kurutz vervoegde The Times in 2011 en schreef voor de secties City en Home voordat hij bij Style kwam. Hij was eerder een verslaggever bij The Wall Street Journal and Details. @ skurutz

Lees Meer

Leave a Comment