De marihuana-industrie heeft innovatie nodig om te gedijen


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Er is een soort ‘boom-en-bust’-cyclus die de ontwikkeling van elke nieuwe technologie of elke grote maatschappelijke verandering volgt. Mensen worden enthousiast over de mogelijkheden van het glanzende nieuwe concept, ze dumpen geld in aandelen, ze starten bedrijven in de sector en ze zetten het enthousiasme van het publiek nog hoger. Op een bepaald moment realiseert iemand zich dat al deze bedrijven niet echt innoveren of de waarde bieden die mensen dachten te hebben, en de bubbel barst .

Als de marihuana-industrie niet voorzichtig is, zou het hetzelfde patroon kunnen volgen. Gelukkig kunnen individuele bedrijven in de industrie (en individuele investeerders) een financieel grimmig lot vermijden met één simpele verandering in hun aanpak: het bevorderen van innovatie.

De dotcom-bel

DotcomBoom

Het is het gemakkelijkst om dit patroon te zien door de lens van incidenten uit het verleden, dus laten we een redelijke tegenhanger nemen: de dotcom-bel van de late jaren 1990 en vroege 2000s . Het internet was een gloednieuwe technologie die mensen toegang gaf tot inhoud die ze nog nooit hadden gehad en die de deur openden voor miljoenen nieuwe potentiële bedrijfsmodellen. Daarom werd het publiek enthousiast en begon te investeren in internetgebaseerde bedrijven zoals online winkelbedrijven en communicatiebedrijven. Ondernemers raakten enthousiast en begonnen met het lanceren van nieuwe sites en nieuwe bedrijven die de strategieën van hun tegenhangers nabootsten (die, laten we eerlijk zijn, niet goed gevormd waren).

Het eindresultaat was een markt vol met amateurondernemers die meer gericht waren op het vinden van een deel van de taart dan het ontwikkelen van iets echt nieuws, of iets dat echt het beste uit de nieuwe technologie haalt, evenals amateurbeleggers die geld in aandelen dumpen alleen omdat ze met een hoofdletter werken. op een “trend van het veranderen van het spel”. Het duurde slechts een kwestie van tijd voordat de overbelaste prijzen begonnen te dalen en na een golf van paniekverkopen leidde dit tot een volledig economisch ongeluk.

Dit betekende natuurlijk niet dat het internet een rage was – het was echt een game-veranderende technologie, en er waren honderden online bedrijven die de dotcom-crash overleefden, inclusief moderne tech-afdelingen zoals Google en Amazon. Maar ze overleefden omdat ze innoveerden; ze leverden een product op dat gebruikers iets nieuws en waardevols gaf, in plaats van alleen maar een trend te verzilveren.

Hoe marihuana-koorts de industrie beïnvloedt

We kunnen een vergelijkbaar enthousiasme zien kabbelen door de marihuana-industrie. Verschillende ontwikkelde landen hebben marihuana volledig gelegaliseerd , waaronder Canada en Nederland. En terwijl de Verenigde Staten een beetje achterblijven, is er een golf van legalisatie die de koers bepaalt voor niet alleen medicinale marihuana, maar ook recreatief marihuanagebruik . Gemiddelde mensen, ongeacht hoe zij persoonlijk denken over de legalisatie van marihuana, hebben de neiging om legalisatie te zien in een alomvattende progressie die niet kan worden gestopt; binnenkort kan elke volwassene legaal wiet kopen zoals ze tegenwoordig alcohol of tabak kopen.

De acceptatie van cannabis neemt ook toe. In de woorden van Harvest (House of Cannabis): “Mensen beginnen zich de enorme voordelen van cannabis te realiseren, inclusief de behandeling van angst, PTSS, chronische pijn en zelfs epilepsie. Het is slechts een kwestie van tijd voordat de publieke perceptie eindelijk de positieve impact erkent die cannabis kan hebben. ”

Speculanten willen deze trend voordat ze zich volledig manifesteren. Durfkapitalisten en ondernemers willen met het cultiveren van planten en het ontwikkelen van merkherkenning bij consumenten. Investeerders op grondniveau hebben honger naar ‘marihuanavoorraden’, die graag aandelen kopen van bedrijven die de leiding hebben over het pakket wanneer marihuana onvermijdelijk volledig legaal wordt.

Maar er zijn een paar grote problemen met dit. Ten eerste, alleen omdat een bedrijf met marihuana werkt, wil nog niet zeggen dat het gebaseerd is op goede zakelijke principes. Als het een stagnerende formule volgt die duizend andere marihuanabedrijven volgen, zal het niet opvallen. Als het leiderschap kortzichtig is en alleen gericht is op het volgen van de golf van de trend, zal het bedrijf het niet lang volhouden.

Ten tweede is een individuele consument niet vooruitstrevend om te geloven dat de marihuana-industrie snel zal floreren; de overgrote meerderheid van andere consumenten beseft ook dat dit het geval is. Dienovereenkomstig is de vraag naar marihuanavoorraden hoog, wat een trefzeker recept is om de marktprijzen hoger te duwen dan redelijkerwijs zou moeten gaan . Hetzelfde gebeurde met internetaandelen aan het einde van de jaren negentig; iedereen geloofde dat internet ‘plaatsen ging’, en iedereen was enthousiast over technische aandelen. Ze hadden een goede reden om enthousiast te zijn, maar het enthousiasme verlegde de grenzen van wat gepast was, en werd geplaatst bij bedrijven waarvan het enige reddende genade was dat ze geassocieerd waren met internet.

Op weg naar innovatie en echte waarde

Het starten van een bedrijf of het investeren in een bedrijf alleen omdat het tangentieel gerelateerd is aan marihuana is een slecht idee, niet alleen voor jou, maar voor de economie als geheel. Hoewel recreatieve marihuana niet zo verstrekkend of spelveranderend zal zijn als het internet, heeft het wel degelijk veel kracht, en als de markt te heet of te druk wordt, kan het een golf van mislukte investeringen en instortende bedrijven veroorzaken. resulteert in een complete economische recessie.

De oplossing is natuurlijk om te focussen op echt innovatieve ideeën. Verschillende nieuwe, verbazingwekkende cannabisgerelateerde technologieën zijn in opkomst , waaronder een verbeterde rosinproductie, verkoopautomaten die zich richten op compliance en big data-analyse en nieuwe cannabisgerelateerde producten die de deur openen naar nieuwe demografische gegevens en nieuwe kansen. De bedrijven die technologieën zoals deze uitvinden, of deze op zijn minst kapitaliseren, hebben een veel grotere kans van slagen dan een bedrijf dat gewoon op de trend springt (het verschaffen van andere bedrijfsfundamentals is nog steeds aanwezig, zoals solide leiderschap en ruime cashflow).

Als samenleving hebben we de slechte gewoonte om al onze aandacht te richten op sexy nieuwe technologieën die de macht hebben om de wereld op de een of andere manier te veranderen. Het is zowel natuurlijk als gepast om aan te dringen op deze veranderingen en enthousiast te zijn voor hoe zij ons leven gaan veranderen, maar de onevenredige investeringen en blind favoritisme kunnen alleen maar tot problemen leiden, zowel voor de industrie als voor de economie als geheel. Wees voorzichtig met de manier waarop u marihuanagerelateerde bedrijven evalueert en overtref de opkomende industrie niet al te sensationeel.

Dit bericht maakt deel uit van onze bijdragenreeks. De geuite meningen zijn van de auteur zelf en niet noodzakelijk gedeeld door TNW.

Gepubliceerd op 15 juli 2019 – 14:32 UTC

Lees Meer

Leave a Comment