De Canna-pocalypse van Small Brands is bij ons – maar alles is niet verloren


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Kleine bedrijven

Duik nu in of loop het risico weggevaagd te worden door de komende bedrijfssunami.

De Canna-pocalypse van Small Brands is bij ons - maar alles is niet verloren

Afbeelding tegoed: joSon | Getty Images

Erin Gore

Gastschrijver

CEO | Oprichter van Garden Society

5 min gelezen

De meningen van ondernemers die bijdragen van de ondernemer zijn van henzelf.

Aangezien cannabisbedrijven in Californië en daarbuiten overstappen op de gereguleerde markt, zien we de canna-pocalypse van onze favoriete boerderijen, producten en merken in de hele industrie. De astronomische kosten van licentieverlening en naleving, gecombineerd met het gebrek aan toegang tot bankdiensten en traditionele financiële diensten die aan andere kleine bedrijven worden aangeboden, maken financiering voor groei een van de moeilijkste en meest beperkende stukken voor de puzzel. Hardwerkende ondernemers sluiten ook om een ​​aantal andere redenen, waaronder wachten op vergunningen en licenties op steeds veranderende regels en compliance, en in dit stadium is het gemakkelijk om tijd en geld te verspillen.

Zoals de “OG’s” maar al te goed kennen, zijn deze hindernissen gewoon te hoog voor de vele verbazingwekkende juwelen van ambachtelijke kwekers, innovatieve medicinale merken en beginnende ondernemers. In plaats daarvan worden de planken overspoeld met goed gefinancierde, eigen merken die zijn uitgedacht in ruimtes voor corporate design, duidelijk profiteren van de gaten die zijn gecreëerd door de pioniers.

Gerelateerd: De Cork uit de bottleneck halen Vertraging van de hennep / CBD-boom

Toch ben ik er vast van overtuigd dat alles niet verloren gaat als degenen die de weg hebben gebaand samenkomen als een industrie en het platform creëren om door te zetten. Cannabiscultuur is gemaakt om mensen te genezen, om de plant te vieren en om onze gezinnen en gemeenschappen te helpen bloeien. Dit kan doorgaan als we ons rond vier kernprincipes kunnen verenigen:

Samenwerking, niet concurrentie, is de sleutel tot onze toekomst.

Naarmate meer grote bedrijven de ruimte betreden en meer geld naar de cannabisindustrie stroomt, wordt de concurrentie om de schapruimte alleen maar feller. Het is onmogelijk om te denken dat een klein bedrijf de hele supply chain effectief kan overnemen. Dit is waar de kracht van partnerschappen een gezonde concurrentie op alle niveaus mogelijk maakt. Een belangrijk stuk bedrijfsadvies, ongeacht uw branche, is uzelf afvragen: “Waar heb ik hulp nodig?” En vervolgens om te vragen: “Waar kan ik anderen helpen?”

Samenwerking kan op verschillende manieren worden gedemonstreerd, zoals informatie delen over compliant worden, introducties bij beleggers vergemakkelijken of ondersteuning bieden in tijden van crisis. Het kan ook worden gedaan in de vorm van strategische partnerschappen, zoals het delen van middelen via onafhankelijke contractanten of overeenkomsten voor samenwerking tussen merkambassadeurs, productieovereenkomsten om aanvullende sterke punten te benutten of potentiële mogelijkheden voor crosspromotie bij detailhandelaren of in de media.

Samenwerking is een krachtig hulpmiddel dat ons in moeilijke tijden door een gemeenschap van steun collectief kan voortstuwen.

Gerelateerd: 5 manieren waarop CEO’s teams kunnen helpen om collaboratieve werkplekken te ontwikkelen

Authenticiteit is onze beste troef.

Voor degenen onder ons die de weg hebben geëffend in legale cannabis, teruggaand tot het vroege medische marihuana-tijdperk, is het belangrijkste verschil dat we brengen aan tafel de authenticiteit. We hebben veel risico’s genomen om onze bedrijven op te bouwen vanwege ons geloof in de voordelen van deze fabriek voor onze klanten. Incubators van merken kunnen de authenticiteit die de kern van onze kleine onderneming sinds de oprichting vormt, niet gemakkelijk ‘koken’. Authenticiteit brengt vertrouwen en verbinding tot stand – belangrijke componenten van merkentrouw waarmee merken langetermijnrelaties met klanten kunnen opbouwen.

We weten waarom vakmanschap de sleutel is tot een goed product, maar als er meer producten in de schappen liggen, allemaal tegen verschillende prijsklassen, zullen consumenten waarschijnlijk meer in de war raken. Ze kunnen altijd naar de laagst geprijsde optie grijpen, niet wetend dat de duurdere artikelen waarschijnlijk op een verantwoorde manier worden aangekocht, en vakkundig vervaardigd door ambachtslieden met een passie en een doel dat verder gaat dan alleen maar geld verdienen. Leg dus je missie op de voorgrond. Wees duidelijk over de beweegredenen van uw product en de gedachte die bij alles wat u doet gaat. Ben je begonnen met je bedrijf op basis van je eigen ervaring? Deel dit met uw klanten.

Gerelateerd: De wereldveranderende kracht van het delen van uw verhaal

Leid de consument op voor zowel het product als de kracht van hun stem.

Zoals de meeste mensen nu weten, is consumentenvoorlichting hard nodig. Hoewel alle cannabisbedrijven dit op de een of andere manier doen, hebben degenen onder ons die deze industrie vanaf het begin hebben geleefd en geademd, een uniek perspectief om consumenten te helpen alles te leren wat ze over de plant moeten weten. We kunnen het belang van het kennen van uw boer, uw bron en het proces waarmee uw gekozen product is gemaakt, leren.

Wij in de cannabisindustrie kunnen consumenten helpen hun vermogen te begrijpen om de ambachtslieden en verhalen te ondersteunen die resoneren met hun hart – niet alleen hun pocketboek. Leid uw consumenten op over de kracht van hun stem.

Gerelateerd: Deze 6 Coffee Marketing Tricks zijn een perfecte mix voor uw merk Cannabis

Diversifiëren niet alleen om te overleven, maar om te gedijen.

Het is belangrijk dat onze cannabisindustrie lijkt op de gemeenschappen die we thuis noemen. Volgens de SBA zijn kleine bedrijven in handen van een diverse groep individuen, van immigranten tot multigenerationele families, mannen en vrouwen en acht miljoen minderheden. Zowel consumenten als bedrijven zouden ondervertegenwoordigde oprichters moeten ondersteunen en diversiteit moeten aanmoedigen op alle kanalen waaronder vrouwen, LGBTQ-gemeenschappen, veteranen en mensen van kleur. Het is simpel: als je een consument bent, overweeg dan om merken die zijn opgericht door vrouwen. Als je een distributeur bent, zorg dan dat je een LGBTQ-programma hebt. Als je een apotheek bent, zorg dan dat je veteranen betaalbare opties geeft.

De dag van afrekening nadert, maar door vooruit te denken en doordacht te handelen – met inachtneming van anderen evenzeer als wijzelf – kunnen we het karakter en de compassie behouden die de cannabisgemeenschap speciaal maakt. Dit biedt de groene ondernemer ook de moed en de kans om te slagen, gesteund door en ondersteunend voor anderen in de gemeenschap.

De tijd voor ons om samen te komen is nog nooit zo urgent geweest.

Lees Meer

Leave a Comment