Canada heeft zijn legale onkruidregels te zwaar gemaakt en gaat ervoor betalen


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Foto’s via Associated Press / Mark J. Terrill en Pixabay

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op VICE Canada .

Met miljonair rapmogol Jay-Z aan als nieuwe hoofdmerk strateeg, Californië cannabis bedrijf Caliva heeft verheven doelen.

“We hebben duidelijk de aspiraties om in de komende paar jaar verder te gaan dan Californië in andere staten, en we geloven echt dat het creatieve genie van Mr. Carter en zijn vermogen om echt de pols te hebben van wat een culturele beweging is, Caliva kunnen helpen. dat, “vertelde Dennis O’Malley vorige week aan de Squawk Alley van CNBC. Hij merkte op dat het bedrijf ‘geen kleine plannen maakt’.

Jay-Z is de nieuwste in een reeks beroemdheden, waaronder Montana, Whoopi Goldberg en Willie Nelson die op de legale wiet-bandwagon zijn gesprongen. En hoewel Canadese bedrijven ook samen zijn met sterren, waaronder Seth Rogen, Wiz Khalifa, Martha Stewart en Snoop, moeten ze voorzichtiger omgaan met de manier waarop ze deze allianties omkaderen.

Volgens federale voorschriften in Canada kunnen beroemdheden geen getuigenis geven over het product van een gelicentieerde producent, niet praten over de prijs of er iets over zeggen tegen minderjarigen. Ze kunnen gebruik maken van wat bekend staat als “het halo-effect” en hopen dat sterrensterkte van het merk afwrijft.

Dit zijn maar een paar van de regels die, volgens zowel de cannabisindustrie als waarnemers, de Canadese cannabisbedrijven benadelen. Dit is een enorme uitdaging, omdat ze in tegenspraak zijn met Amerikaanse bedrijven die zich voorbereiden op een wereldwijde strijd, met grote budgetten en een groot aantal leidinggevenden die al succesvolle retailmerken hebben opgericht, zoals Victoria’s Secret , Home Depot en PepsiCo’s Frito -Lay .

In wat al een zware strijd is, pleit de industrie voor duidelijkheid en een verzachting van regels over hoe de industrie zichzelf online en op sociale media kan promoten, voorafgaand aan de volgende golf van cannabisproducten die gelegaliseerd moeten worden, inclusief eetwaren en topicals.

De grootte van de Amerikaanse juridische markt – die zelfs niet federaal in de VS wettelijk is – overschaduwt Canada al enigszins. Hoewel de totale vraag naar cannabis in de VS in 2017 naar schatting $ 50 miljard bedroeg, was slechts ongeveer $ 6 miljard daarvan afkomstig van legale verkoop, voornamelijk uit Washington, Californië en Colorado. Vergelijk dat eens met de Canadese markt, die naar schatting in 2020 5 miljard dollar zal bereiken , volgens het onderzoeksbureau Brightfield van cannabis.

Wachten totdat de Amerikaanse federale switch wordt omgedraaid

Er wordt algemeen aangenomen dat de status-quo zal veranderen en dat onkruid in de nabije toekomst in alle staten gedecriminaliseerd kan worden . Op woensdag debatteerden Amerikaanse wetgevers over het hervormen van de pot-wetten in wat een “historische” hoorzitting werd genoemd. Republikeinse vertegenwoordiger Tom McClintock uit Californië zei dat “decriminalisering van marihuana een van de weinige punten is waarop een tweeledige overeenkomst nog steeds kan worden bereikt in deze sessie.”

Cannabis marketing expert Kayla Rochkin zei dat het slechts een kwestie van tijd is voordat Amerika de regels federaal versoepelt. Als vice-president marketing voor TREC Brands werkt ze met een portfolio van cannabisbedrijven en heeft ze uit de eerste hand gezien hoe uitdagend het is om een ​​product te pushen, zonder diep in te kunnen praten over het product zelf voor het publiek. Maar naarmate de klok vordert, zegt ze dat Canadese bedrijven het voordeel van een first-mover die ze mogelijk hebben, verliezen vanwege strikte regels die merken beperken om hun voordelen ten opzichte van rivalen te verkondigen.

“De claims die die Amerikaanse merken maken in termen van voordelen zijn enorm. Ze kunnen associëren met de Californische surfer-levensstijl, of de super premium high-end merken die je zou zien in de Barney’s cannabis-accessoires store, “zei Rochkin.

Canadese Cannabiswet

verbiedt producenten met een vergunning om zichzelf te promoten “op een manier die het of het merkelement associeert met, of een positieve of negatieve emotie of beeld oproept van, een manier van leven zoals glamour, recreatie, opwinding, vitaliteit, risico, of durven. ”

Alessandra Hechanova, is de digitale marketingmanager bij Canopy Rivers. In een andere branche zou ze gefocust zijn op het product – hoe het werkt en welke voordelen het biedt ten opzichte van rivalen. Door zich aan de geldende regels te houden, vindt ze creatieve oplossingen.

“We maken het meer op mensen gericht dan op productgericht, dus vooral succesverhalen rond operaties, focus op de oprichters,” zei ze. “Het is aan veel interpretatie voor advocaten en het risiconiveau dat bedrijven bereid zijn te nemen op basis van hoe ze bereid zijn om de Cannabis Act te interpreteren.”

Een van Tweed’s Instagram-advertenties voor Vaderdag is gewoon een afbeelding van een joint met de kopie: “Sloot de stropdas. Hij krijgt al jaren een band. Tijd om dingen op te schudden. ”

In principe is alles wat enige emotie oproept verboden. Zowel advocaten als marketingmanagers hebben geprobeerd de ingrijpende regels te begrijpen. Toevoegen aan de verwarring is de schijnbaar willekeurige manier waarop ze worden afgedwongen.

Vorig jaar werd een educatieve site van de regering van New Brunswick niet conform verklaard aan de federale regels omdat deze bestond uit afbeeldingen van mensen die van cannabis gebruikten en misschien wel glamourerden (door een selfie te nemen en te glimlachen).

Health Canada zou geen commentaar geven op dit artikel, maar VICE voorzien van haar Regulatory Impact Analysis Statement , dat aangeeft dat het de industrie zal blijven volgen en “tijdig actie zal ondernemen” tegen degenen wiens activiteiten “een onaanvaardbaar risico voor de volksgezondheid vormen en / of of openbare veiligheid of niet voldoen aan de toepasselijke eis. ”

Cannabis 2.0

Er is een gevoel van urgentie met betrekking tot de verduidelijking van die regels, aldus de industrie. De tijd is rijp voor een versoepeling van de beperkingen rond wat cannabisbedrijven wel en niet kunnen zeggen in advertenties en sociale media, met “cannabis 2.0” later dit jaar.

De federale overheid heeft onlangs haar plan voor legalisering van cannabis-eetwaren, dranken, extracten en topproducten bekendgemaakt die half december beschikbaar moeten zijn voor consumenten. Financieel bedrijf Deloitte schat dat deze volgende fase van cannabislegalisatie een nieuwe consumentenmarkt zal creëren van meer dan $ 2,5 miljard CAD per jaar en meer geld zal verdienen voor retailers dan bestaande cannabisproducten.

Voor de context is dat minder dan de wettelijke markt van de staat Californië in 2018 alleen al, wat $ 2,5 miljard USD was. Volgens Arcview Market Research en BDS Analytics wordt voorspeld dat de vraag naar legale cannabis in Californië in 2022 $ 5 miljard USD zal bedragen, wat overeenkomt met de grootte van de totale markt van Canada.

De Deloitte-studie noemt de gefragmenteerde, staatsspecifieke regels als een grote belemmering voor Amerikaanse bedrijven, die een opening voor Canada vormt. Het rapport stelt dat “onze visie is dat edibles een succesvoller segment in Canada zullen blijken te zijn, deels omdat de Canadese markt momenteel meer schaalbaar is dan de Amerikaanse markt.”

Met het ontstaan ​​van “cannabis 2.0” ziet Hechanova Canada in de gelegenheid zijn voorsprong op de VS te ontwikkelen – als regels rond promotie worden vernieuwd.

“Dat is iets dat belangrijk is voor lp’s in Canada om te communiceren, omdat we lage limieten hebben voor THC en hoeveel psycho-actieve ingrediënten zijn toegestaan ​​in eetwaren en dranken,” zei ze.

In Canada mogen cannabis eetwaren en dranken niet meer dan 10 mg THC per portie bevatten , wat voldoende is om first-timers hoog te krijgen . Californië, Washington en Colorado hebben vergelijkbare THC-limieten ingesteld.

Ruimte voor verbetering

Volgens analist Deepak Anand van de cannabisindustrie zou Canada moeten leren van fouten die ten zuiden van de grens zijn gemaakt.

“Als je kijkt naar Amerikaanse staten die cannabis hebben gelegaliseerd, is dat een van de dingen waarvan ze zeggen dat ze dat eerder hadden moeten doen. In Denver, Colorado, bijvoorbeeld, zagen we nogal wat hospitalisaties omdat heel wat mensen te veel van dit product hadden verbruikt en ze niet wisten wat ze met de high moesten doen, “zei hij. “Ze waren bang of misschien paranoïde van het gebruik. Met educatie kunnen gebruikers daar een voorsprong op nemen. ”

Een andere reden om de industrie uit de mond te snoeren, is dat het naar verwachting nieuwe en beginnende cannabisgebruikers trekt, die informatie en educatie nodig hebben om door de ervaring te navigeren.

“Dosing is een stuk gecompliceerder met dit soort producten en … [die] gebruiken momenteel geen cannabisproducten die waarschijnlijk online informatie zoeken en sociale media zijn misschien de eerste waar ze terechtkunnen,” zei Hechanova.

Social media platforms zelf hebben hun eigen regels rondom cannabis messaging, waarbij Facebook en Instagram de strengste zijn en Snapchat de meest tolerante. Maar de sector roept de federale overheid op om na te denken over het wijzigen van de regels in het licht van de veranderende productmix, die naar verwachting aanzienlijk lucratiever zal zijn en een groter aantal first-timers zal aantrekken.

De regelgeving rond cannabis is gemodelleerd naar regels rond tabak, maar vanuit een marketingperspectief zijn het divisies die afwijken van de regels voor alcohol, die ook legaal zijn en alleen gelden voor mensen die meerderjarig zijn.

“Veel reclame en promotie in het algemeen is in het oog van de toeschouwer. Zonder opheldering door Health Canada of een onafhankelijke derde partij, over wat OK is en wat niet in orde is met concrete voorbeelden, is het echt moeilijk om erachter te komen vanuit marketingperspectief en binnen de grenzen te blijven, “zei Rochkin.

Zwarte markt rivalen

Met een strijd tegen grote namen in de VS, krijgen cannabisbedrijven in eigen land ook te maken met moordende concurrentie van de Canadese illegale markt. Anand wijst op het ontbreken van regels die binden aan zwarte marktverkopers.

“De grootste uitdaging is dat er al een hele reeks producten op de illegale markt zijn die allerlei soorten claims maken, waaronder sommige producten waarvan ik heb gezien dat ze zijn goedgekeurd en in licentie zijn gegeven,” zei hij.

Zoals

De Canadese zwarte markt voor cannabis gedijt

en Amerikaanse rivalen blijven hun merken laten groeien in de belangrijkste rechtsgebieden van de VS, Canada’s cannabisindustrie zei dat het hoopt dat de federale regering het een vechtende kans zal geven om te concurreren.

“Dit is absoluut iets waar we op terugkijken en zeggen dat ik wou dat we meer hadden gedaan en de industrie meer hadden laten floreren dan dat het deed. Zodra de federale omschakeling van de VS wordt omgedraaid, zullen dingen snel veranderen en zullen we ons voordeel verliezen als een soort wereldwijde dominante speler op cannabis als we niet erg nauw samenwerken met de industrie van vandaag om veranderingen toe te staan ​​op de marketing, verpakking, branding kant, “zei Anand.

Meld u aan voor onze nieuwsbrief om dagelijks het beste van VICE in uw Postvak IN te krijgen.

Volg Anne Gaviola op Twitter .

Lees Meer

Leave a Comment