5 dingen Constellatiemerken die zojuist zijn gezegd over de groei van luifels – goed en slecht


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialiste Huile de CBD


Dit is wat de grote producent van alcoholische dranken wel en niet leuk vindt aan zijn Canadese cannabispartner.

Keith Speights

Constellation Brands ( NYSE: STZ ) heeft afgelopen vrijdag de resultaten over het eerste kwartaal bekendgemaakt en deze waren beter dan de verwachtingen van Wall Street. De resultaten van de producent van alcoholische dranken werden echter naar beneden getrokken door zijn investering in cannabisproducent Canopy Growth ( NYSE: CGC ) . Zonder de Canopy-investering zou Constellation een mooie winst hebben geboekt. Met Canopy rapporteerde het bedrijf een verlies van $ 245 miljoen in het kwartaal.

Je denkt misschien dat de leidinggevenden van Constellation Brands negatieve opmerkingen zouden hebben over Canopy Growth. En dat deden ze. Maar ze hebben ook veel optimisme geuit over hun cannabispartner. Hier zijn vijf belangrijke dingen die ze te zeggen hadden over Canopy Growth tijdens hun Q1-conferentiegesprek .

Met de hand gevormd over het oor

Afbeeldingsbron: Getty Images.

1. Ze zijn “niet tevreden” met de nieuwste resultaten van Canopy

Nee, CEO Bill Newlands noemde Canopy Growth geen cannabisalbatros die om zijn nek hing. Hij zei echter dat Constellation ‘niet tevreden was met Canopy’s recente gerapporteerde eindejaarsresultaten’. Canopy boekte een enorm nettoverlies in het fiscale vierde kwartaal van 2019 , samen met een kwartaal-op-kwartaal daling van de Canadese verkoop van recreatieve en medische cannabis en een lagere internationale verkoop van medische cannabis.

Over het enige echt goede nieuws uit de Q4-resultaten van Canopy was dat de totale omzet steeg. Maar die stijging was vooral het gevolg van de acquisitie van de Duitse fabrikant Storz & Bickel.

2. Ze zijn positief over de overnames van Canopy

Constellatie-CFO David Klein zei dat “we erg blij zijn met [Canopy’s] investering in Storz & Bickel.” Hij merkte de positieve impact van deze acquisitie op in de nieuwste resultaten van Canopy, maar Constellation klonk nog positiever over de deal van Canopy om de in de VS gevestigde cannabisoperator Acreage Holdings over te nemen .

Newlands bracht Canopy’s akkoord om Acreage te kopen in zijn inleidende opmerkingen in de winstoproep naar voren en zei: “We zijn enthousiast over deze mogelijkheid, want het biedt Canopy een leidende positie in de VS bij de federale cannabishervorming.” Hij voegde eraan toe dat de transactie de duur van de Canopy-warrants van Constellation verlengt, een pluspunt dat hij zei: “biedt financiële flexibiliteit op lange termijn voor de inzet van contanten aan onze aandeelhouders.”

3. Ze verwachten binnenkort ongeveer $ 1 miljard omzet op jaarbasis van Canopy

Ondanks de zwakker dan verwachte omzet van Canopy in het fiscale Q4, blijft Constellation vertrouwen in het langetermijnpotentieel van de cannabisproducent. Newlands zei zelfs dat zijn bedrijf blijft verwachten dat Canopy tegen het einde van het volgende fiscale jaar, dat eindigt op 31 maart 2020, een runline op jaarbasis van ongeveer $ 1 miljard zal leveren.

In Canopy’s Q4 conference call verklaarde co-CEO Bruce Linton dat hij denkt dat de jaarlijkse omzet van $ 1 miljard ook haalbaar is. Er zijn echter variabelen die van invloed kunnen zijn op het bereiken van dit doel, waaronder hoe snel winkels openen in Canadese provincies (met name Ontario) en hoe soepel de introductie verloopt voor eetbare cannabisproducten en andere afgeleide producten.

4. Ze ondersteunen de overstap van Canopy naar de Amerikaanse hennep CBD-markt

Hoewel Constellation ernaar uitkijkt samen te werken met Canopy om later dit jaar nieuwe vormfactoren met een hogere marge – waaronder vapen, dranken en eetwaren – in Canada te introduceren, verwacht het bedrijf ook gretig de komst van Canopy in de Amerikaanse hennep cannabidiol (CBD) markt. Canopy bouwt een grootschalig hennepproductiecentrum in de staat New York. Newlands herhaalde de opmerkingen van Bruce Linton in Canopy’s Q4-conferentiegesprek dat Canopy eind 2019 CBD-producten in de VS op de markt zal brengen.

In zijn opmerkingen over de toegang van Canopy tot de Amerikaanse hennep CBD-markt zei Klein van Constellatie: “We denken dat dit een goede plek is voor hen om hun geld en middelen te concentreren om echt te profiteren van wat een zeer grote en winstgevende markt in de VS zou kunnen zijn” voegde eraan toe dat zijn bedrijf “echt blij is met hoe ze zich daar positioneren.”

5. Ze blijven “zeer bullish”

Kon Constellation zijn beslissing betreuren om meer dan $ 4 miljard te investeren in Canopy Growth? De leidinggevenden zeggen van niet.

Newlands verklaarde dat Constellation “blijf [s] blij met onze investering in de cannabisruimte en het potentieel op lange termijn.” Klein onderschreef dit en zei: “We zijn nog steeds erg optimistisch over onze investering in Canopy, en we zijn erg blij dat we de investering hebben gedaan toen we deze ruimte deden.”

Hoewel Canopy op dit moment de resultaten van Constellation schade toebrengt, is het een leider op de wereldwijde cannabismarkt. En die markt zal het komende decennium waarschijnlijk exponentieel groeien. Constellation heeft ook een nettowinst vóór belastingen van $ 1,6 miljard erkend sinds de eerste investering in Canopy in november 2017. Dat is tot nu toe een redelijk goed rendement – en waarschijnlijk een belangrijke reden waarom Constellation over het algemeen blij blijft met Canopy Growth.

Keith Speights heeft geen positie in een van de genoemde aandelen. De Motley Fool beveelt Constellation Brands aan. De Motley Fool heeft een openbaarmakingsbeleid . “>

Lees Meer

Leave a Comment